جایگاه آتش نشانی چلگرد به نام شهید «علی لندی» نامگذاری شد

رئیس شورای اسلامی شهر چلگرد، گفت: جایگاه آتش‌نشانی این شهر به نام دانش آموز شهید «علی لندی» نامگذاری شد.

محمد غیبی‌حاجی‌ور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری و گرامیداشت هفته ایثار و فرهنگ شهادت و هفته ناجا، شورای اسلامی شهر جلسه‌ای را برای نامگذاری معابر برگزار کرد.

وی افزود: در این راستا تعدادی از معابر سطح شهر که فاقد نام بود به نام شهدا مزین شد.

رئیس شورای اسلامی شهر چلگرد گفت: بخش اعظمی از معابر فاقد نام بود، لذا از نام تمامی شهدای شهر چلگرد استفاده شد تا اسامی آنان جاودان بماند، همچنین جایگاه آتش‌نشانی شهر به نام دانش‌آموز شهید «علی لندی» نامگذاری شد.

وی ادامه داد: چلگرد هنوز به معنای واقعی دارای آتش‌نشانی نیست اما جایگاه آن به این نام مزین شد.

غیبی‌حاجی‌ور، تصریح کرد: در کمیته نامگذاری یکی از خیابان‌های شهر هم به نام سردار شهید قاسم سلیمانی نامگذاری شد که این موارد در شورای اسلامی شهر، کمیته نامگذاری و شورای فرهنگ عمومی مطرح شد.

وی اضافه کرد: معابر چلگرد به نام شهدایی همچون نصرالله فرامرزی، احمدقلی رستمی، علی احمدی، محسن فرامرزی و شهدای گمنام در تمامی سطح شهر به صورتی نامگذاری شده است که معبر و کوچه محل زندگی هر شهید به نام همان شهید باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر چلگرد اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد کوچه‌هایی که طی چهار سال اخیر ایجاد شدند، فاقد نام است. همچنین در یک کوچه تغییر نام انجام شد و از عنوان «بنفشه» به نام یک «شهید» تغییر یافت. در مرحله بعد، نامگذاری معابر به نام مشاهیری همچون علیمردان خان و مسعود بختیاری نیز محقق شد.

وی گفت: در مجموع برای این نامگذاری در بودجه شهرداری اعتبار لازم پیش‌بینی شده است، همچنین تعدادی از خانواده‌های شهدا تابلوی نامگذاری محل زندگی خود را تقبل کردند اما مبلغ دقیق آن هنوز برآورد نشده و به محض ابلاغ کمیته نامگذاری و شورای فرهنگ عمومی به شورای اسلامی شهر، ساخت تابلوها را انجام خواهد داد.

کد خبر 537208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.