نقاشی خط را در گالری نقش‌خانه ببینید

نمایشگاهی از آثار نقاشی خط «الینا کیانی» در گالری نقش‌خانه حوزه هنری اصفهان برپا شده است.

الینا کیانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره این نمایشگاه اظهار کرد: موضوع نقاشی‌های این نمایشگاه، نقاشی خط است که از حروف مقوا و ماکت، برش داده شده و به صورت چاپ بر روی رنگ و بوم استفاده شده است.

وی با بیان اینکه دلیل برگزاری این نمایشگاه، آشنایی بیشتر مردم با هنر نقاشی خط به‌عنوان یک هنر مدرن است، افزود: نقاشی خط ترکیب نقاشی و خوش‌نویسی است که در آن از تکرار حروف و کلمات استفاده شده و فرم و عنصر بصری ایجاد می‌کند که این موضوع یکی از خصوصیات هنر مدرن است.

نقاشیخط را در گالری نقش‌خانه ببینید

این هنرمند اضافه کرد: نقاشی خط از دهه سی تا چهل شمسی توسط برخی از خوشنویسان و نقاشان ایرانی شکل گرفت که از آن جمله می‌توان به هنرمندانی مانند رضامافی، حسین زنده‌رودی، نصرالله افجه ای و محمد احصایی در پیدایش و پیشبرد این هنر اشاره کرد.

وی گفت: تعداد آثار ارائه شده در نمایشگاه ۲۳ اثر است که در آن از تکنیک‌های رنگ و روغن، جسو، مرکب و اکرولیک استفاده شده است و همه این متریال را می‌توان روی چوب، مقوا و بوم اجرا کرد، اما من از بوم‌های کتانی استفاده کرده‌ام.

کیانی ادامه داد: این آثار از سال ۹۵ خلق شده‌، اما عمده آن‌ها در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ کار شده‌اند.

نقاشیخط را در گالری نقش‌خانه ببینید

به گزارش ایمنا، الینا کیانی متولد سال ۶۹ است و در رشته نقاشی تحصیل کرده و نقاشی خط را از سال ۹۵ زیر نظر شروع کرده است. او تا کنون در چهار نمایشگاه گروهی شرکت کرده و نمایشگاه گالری نقش‌خانه، اولین نمایشگاه انفرادی این هنرمند است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشی خط الینا کیانی می‌توانند تا سوم آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به گالری نقش‌خانه، واقع در گذر فرهنگی چهارباغ، ابتدای خیابان آمادگاه، روبه‌روی هتل عباسی، ساختمان سوره حوزه هنری مراجعه کنند.

کد خبر 537184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.