قصد داریم ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی را المپیکی کنیم

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: اصفهان ورزشکاران خوبی در رشته ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دارد که برای مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از ایران، تیم ملی و تیم منتخب اصفهان شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز دوشنبه _ یکم آذر ماه _ نشست خبری مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی برگزار شد که سردار باران چشمه در این جلسه، اظهار کرد: چند ماهی است که توفیق داشتم در فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خدمت گذار باشم، چند جلسه با مهرعلیزاده، ریاست بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی داشتیم که قرار بر این شد تا با یکدیگر تعامل داشته باشیم و با همکاری یکدیگر این رشته ورزشی ملی، سنتی و فرهنگی را بیش‌تر از قبل توسعه دهیم.

وی ادامه داد: ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی بیش از سه هزار سال قدمت دارد و باید تلاش کنیم این رشته را در کشورهای مختلف دنیا توسعه دهیم. یکی از راه‌های توسعه هر رشته ورزشی برگزاری مسابقات و رویدادهای جهانی، آسیایی و بین‌المللی است. محسن مهرعلیزاده گفت که می‌خواهیم مسابقات جهانی را به میزبانی ایران برگزار کنیم که ما هم پذیرفتیم و به فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کمک می‌کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با بیان اینکه اصفهان از قدیم به عنوان یکی از استان‌های خوش نام در میزبانی بوده و هست، تصریح کرد: حدود سه ماه پیش به اصفهان آمدم و همراه با مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان انتخاباتی برگزار کردیم که در آن جلال زهرایی، رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی شد. در همان زمان پیشنهاد میزبانی را به طباطبایی و زهرایی دادم که با آن موافقت شد و با جلسه‌ای که امروز داشتیم اصفهان به عنوان میزبان مسابقات بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی انتخاب شد.

باران چشمه، اضافه کرد: ترویج این رشته از تأکیدات مقام معظم رهبری است. به فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کمک خواهیم کرد که به اهداف کلان خود برسد و رشته ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی را تا المپیکی شدن پیش ببریم.

وی در خصوص تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ایران، خاطر نشان کرد: برای اینکه در این مسابقات حضور مقتدرانه‌ای داشته باشیم، مسابقات انتخابی تیم ملی را دو ماه پیش در تهران برگزار کردیم که ۴۰ نفر برتر در مرحله اول اردو شرکت کردند و تعدادی از افراد کنار گذاشته شدند و بقیه به مرحله دوم اردو رفتند و روز گذشته آخرین جلسه تمرینی آن‌ها بود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی افزود: اصفهان ورزشکاران خوبی در رشته ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دارد و برای مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از ایران، تیم ملی و تیم منتخب اصفهان شرکت خواهند کرد. تعدادی از مربیان خوب ایرانی انتخاب شدند که بعد از ورود تیم‌ها به ایران با توجه به دوره توجیهی که گذرانده‌اند با تیم مشخصی کار خواهند کرد و آخرین قوانین و مقررات را به تیم‌ها خواهند گفت.

کد خبر 537160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.