بازسازی دیوار ورودی مدرسه تاریخی امام خمینی (ره) آمل

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای شهری شهرداری آمل گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل در راستای احیا و غنا بخشی به آثار تاریخی و ثبت ملی بناهای با ارزش حوزه شهری، بازسازی دیوار ورودی مدرسه تاریخی امام خمینی (ره) با معماری ایرانی اسلامی را اجرایی کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری آمل، علی رحیمی خنکداری اظهار کرد: این طرح هنری با نظارت و پیگیری سازمان فضای سبز و سیما و منظر شهری پس از بررسی و نهایی شدن طرح پیشنهادی در شورای اسلامی شهر توسط پیمانکار این حوزه اجرا شد.

وی درباره جزئیات اجرای این طرح، افزود: در اجرای این طرح و در دو سمت ورودی مدرسه با شعر یک بیتی از جامی شاعر پرآوازه ایرانی و با مضمون «اگر در جهان نبود آموزگار شود تیره از بی خرد روزگار» از جنس فلز و آجرنما برگرفته از معماری ایرانی اسلامی کار شد.

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای شهری شهرداری آمل هزینه اجرای این طرح را حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: مدرسه امام خمینی (ره) به عنوان یکی از مراکز مهم آموزشی با قدمت تاریخی دارای هویت به علت واقع شدن در مرکز شهر آمل دارای اهمیت بوده و از نقش ویژه ای برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت فعلی شهرداری آمل با همراهی شورای اسلامی شهر توجه ویژه‌ای به حفظ و احیای بناهای باارزش تاریخی شهر با همکاری ادارات مربوطه در راستای زیباسازی حوزه شهری دارد.

کد خبر 537100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.