ترک فعل مسئولان در اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا

شهردار اراک با اشاره به افزایش آلودگی هوای این کلانشهر گفت: علل عمده آلودگی هوای شهر اراک به جز خشکسالی بحث اقلیمی این کلانشهر است که از سه طرف در ارتفاعات کشور محصور شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا کریمی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: به دلیل ترک فعل مسئولان در طرح جامع کاهش آلودگی هوا، از سال ۱۳۸۶ همچنان شاهد آلودگی هوای کلانشهر اراک هستیم.

وی با اشاره به اینکه اراک، در سال جاری تاکنون ۱۱۱ روز آلوده داشته است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تعداد روزهایی که هوای اراک در وضعیت ناسالم قرار داشت ۲۱ روز بود، افزود: علت اصلی افزایش روزهای آلوده شهر اراک در سال جاری گسترش خشکسالی در کشور و افزایش ذرات معلق کمتر از ۹.۵ میکرون در هوا است و علاوه بر آن در پاره‌ای از موارد نیز شاهد افزایش دی اکسید نیتروژن و گوگرد در شهر اراک بوده‌ایم.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: علل عمده آلودگی هوای شهر اراک به جز خشکسالی بحث اقلیمی این کلانشهر است که از سه طرف در ارتفاعات کشور محصور شده است.

کریمی با بیان اینکه صنایع یکی از منابع عمده آلودگی هوا شهر اراک هستند، گفت: فعالیت صنایع آلاینده از جمله نیروگاه شازند، آلودگی هوا را تشدید کرده است؛ با وجود اینکه این نیروگاه اکنون از گاز به عنوان سوخت استفاده می‌کند، اما پخش دی اکسید نیتروژن در هوای شهر، آلایندگی‌ها را افزایش می‌دهد؛ متأسفانه در برخی از ایام سال این نیروگاه تا هفت و نیم میلیون لیتر مصرف مازوت داشته است و روزی ۴۵۰ تن گوگرد به هوای اراک تزریق کرده است.

کد خبر 537023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.