ماجرای گلایه مردم پنجاه پلاک جونقان چیست؟

شهردار شهر جونقان از تعرضات مالکیتی در منطقه پنجاه پلاک شهر خبر داد و گفت: شهرداری در این منطقه خدماتی ارائه نمی‌دهد.

باقر مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال‌ها است منطقه پنجاه پلاک در شهر جونقان مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی افزود: راه و شهرسازی در سنوات گذشته اراضی این منطقه را به مردم واگذار کرده که در آن ساخت و ساز صورت گرفت اما متأسفانه در این منطقه فضایی برای فضای سبز شهری هم در نظر گرفته نشد.

شهردار شهر جونقان با بیان اینکه طبق قانون، آماده‌سازی و تجهیز این منطقه با راه و شهرسازی بوده است و سپس باید تحویل شهرداری شود که در مرحله آماده‌سازی زیرساخت‌های کافی فراهم نشد، تصریح کرد: در حال حاضر نیز مردم مشکلاتی دارند، زیرا راه و شهرسازی خود را مالک یک سری از اراضی می‌داند و این در حالی است که آنها بیش از ۲۵ سال پیش در این اراضی اقدام به ساخت و ساز کرده و آن اراضی، اکنون منزل مسکونی آن‌ها شده است.

وی با بیان اینکه راه و شهرسازی از شهرداری خواسته است در این منطقه هیچ گونه خدماتی ارائه نشود و مردم هم معترض هستند که چرا همان زمان این موضوع اعلام نشد؟، گفت: در این راستا پرونده‌هایی در مراجع قضائی وجود دارد و در برخی از این پرونده‌ها طبق بررسی نقشه‌های هوایی دهه ۴۰، مردم مالک هستند.

مؤمنی ادامه داد: در برخی از دیگر نقاط همین منطقه، راه و شهرسازی در مراجع قضائی مالک شناخته شده است، لذا باید تعارضات مالکیتی اراضی راه و شهرسازی با مردم مشخص شود.

وی تصریح کرد: شهرداری جونقان جلساتی با مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار کرد تا حداقل برای رفاه حال مردم نقشه‌هایی که منابع طبیعی به عنوان اراضی ملی به راه و شهرسازی ارائه داده، تحویل شهرداری شود تا بدانیم کدام اراضی، ملی است تا برای هر ساختمان، مردم مراحل مختلف را طی نکنند، اما این کار علی‌رغم اینکه بارها گفته شد نقشه‌ها را به شهرداری تحویل می‌دهند، محقق نشد و در نهایت این بلاتکلیفی اعتراض مردم را در پی داشته است.

شهردار شهر جونقان با بیان اینکه در حال حاضر مجبور هستیم در هر مراجعه از سوی مردم برای این منطقه استعلام کنیم تا مشخص شود زمین متعلق به چه شخص یا دستگاهی است، اظهار کرد: مردم نمی‌توانند نقل و انتقالات را انجام داده و یا انشعاب آب، برق و… بگیرند مگر اینکه قیمت زمین واحد مسکونی را به راه و شهرسازی پرداخت کنندو چندین سال است درگیر این موضوع هستند.

وی افزود: به دلیل عدم ارائه خدمت در این منطقه، شهرداری منبع درآمدی در این نقطه از شهر ندارد زیرا پرونده‌های مالکیت قفل شده است؛ البته به کسانی که مشکلات ملک خود را حل کرده‌اند می‌توانیم خدمات ارائه دهیم اما برای سایر شهروندان ساکن در این منطقه نمی‌توان کاری کرد.

کد خبر 537021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.