مخالفت با فوریت فروش زمین‌های شهر تهران

اعضای شورای شهر تهران با یک فوریت زمینی در منطقه دو با کاربری پارکینگ مخالفت و نام هفت کوچه و میدان را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه) برگزار شد، لایحه «اصلاحیه مصوبه چارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون‌های داخلی مناطق» مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در این خصوص گفت: در پهنه R251 به دلیل سطح اشغال ۵۰ درصدی، آشتفگی بروز می‌کرد و مالکین ناخواسته دچار تخلف می‌شدند. لذا برای یکسانی و هم‌شکلی و جلوگیری از تخلفات ساختمانی، شهرداری این لایحه را ارائه کرد تا طبق آن به کمیسیون‌های داخلی مناطق به استثنای منطقه ۱، اجازه افزایش تراکم ساختمانی بدون اضافه طبقه داده شود.

حبیب کاشانی به عنوان موافق اظهار کرد: یکی از کارهای اعضای شورا، بازدید هفتگی از مناطق است و یکی از مشکلات منطقه ۱۲ و سایر مناطق فرسوده، مردم دچار مشکل شده‌اند. اما این لایحه هم به ریزدانه‌ها و هم بافت فرسوده کمک می‌کند.

این لایحه به رأی گذاشته شد و اعضا با ۱۹ رأی موافق آن را تصویب کردند.

در این جلسه همچنین بررسی یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص «مجوز فروش و تصویب معامله ملک ثبتی ۱۱۶/۱۰۸۸ قطعه ۷۹ بخش ۱۱ تهران» در دستور قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این امر فلاح معاون مالی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران می‌بایست در راستای تکالیف بودجه‌ای برخی املاکی که برای مولد سازی در نظر گرفته شده از طریق ابزارهای قانونی به فروش برساند و منابع را در اختیار بگذارد.

از آنجا که سقف این ارقام ۱۳۳ میلیارد تومان است و ملک مذکور با کاربری پارکینگ ۱۸۰ میلیارد می‌باشد نیاز به مصوبه شورا است و لذا در این راستا این لایحه به صورت یک فوریت به صحن شورا ارائه شده است.

این ملک برای رفع مشکل پارکینگ منطقه در نظر گرفته شده است.

در ادامه مهدی عباسی به عنوان مخالف گفت: در فروش چنین املاکی آن هم در حالی که زمان اندکی از روی کار آمدن مدیریت شهری در این دوره نگذشته می‌بایست به گونه‌ای باشد که چشم انداز فروش املاک برای شهرداری تهران واضح‌تر باشد. شهرداری دارایی‌های را دارد که محدود است. لذا هم واگذاری و هم فروش املاک باید با در نظر گرفتن چشم انداز باشد.

وی افزود: این موضوع نیاز به زمان دارد و نباید فوری تصمیم گرفته شود.

در ادامه ناصر امانی نیز به عنوان مخالف گفت: یکی از مهمترین وظایف شورای شهر نظارت بر اموال و دارایی‌ها و سرمایه شهر و شهرداری است و اینکه یک قطعه زمین در منطقه دو بشود لایحه یک فوریتی تصمیم گیری بر روی آن کار سختی است که می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود.

وی گفت: آقای زاکانی گفت دغدغه مالی شهر را تا پایان سال حل کردیم. در چنین شرایطی فروش این ملک چه ضرورتی دارد.

امانی اضافه کرد: در منطقه دو قطعه زمینی در دوره‌های گذشته با انگیزه پارکینگ واگذار شده که یکی بورس است و در حال حاضر شهرداری و بورس با هم درگیرند و مشکل اصلی آن‌ها هم پارکینگ است. در آن محدوده کلاً تجاری ساخته شده است. ملکی با فاصله کمتر از این زمین به همین شکل به مالک واگذار شده و پارکینگ ساخته شده اما مالک درب آن را بسته و در حال پیگیری است که تغییر کاربری بدهد و از حالت پارکینگ خارج کند. خواهش می‌کنم با یک فوریت این موضوع فعلاً موافقت نکنند و به شکل عادی بیاید و به شکل جامع بررسی شود.

در ادامه فلاح معاون مالی شهردار تهران گفت: ما در حال تکلیف بودجه هستیم و باید سقف معامله می‌بایستی از شورا مجوز گرفته می‌شد و در این راستا این لایحه به صحن ارائه شد.

در ادامه یک فوریت «مجوز فروش و تصویب معامله ملک ثبتی ۱۱۶/۱۰۸۸ قطعه ۷۹ بخش ۱۱ تهران» به تصویب نرسید و مقرر شد به صورت عادی مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین اعضای شورای شهر تهران هفت کوچه و میدان را نامگذاری کردند و در جریان این بررسی‌ها نسبت به عدم نامگذاری بخشی از بزرگراه فتح به نام شهید متوسلیان گلایه کردند.

در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران «زهرا شمس احسان» را به عنوان نماینده این کمیسیون در کمیته اجرایی شهر دوستدار کودک معرفی و اعضای شورای شهر با ۱۸ رأی موافق عضویت وی را تأیید کردند.

همچنین در جلسه امروز موضوع انتخاب یک نفر نماینده شورای اسلامی شهر تهران جهت عضویت در «شورای راهبری و نظارت بر اجرای طرح ویژه اراضی عباس آباد» در دستور قرار گرفت و بنا به پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و معماری مهدی چمران برای این امر معرفی شد که در نهایت وی با ۱۹ رأی موافق به عنوان نماینده در شورای مذکور انتخاب شد.

کد خبر 536965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.