اثر باروت سرنخ معمای مرگ

حمله سایبری به هواپیمایی ماهان، اذیت و آزار مربی به پسر نوجوان در پارک، دست و پا می‌بستند و آزار می‌دادند، تبرئه بی تبرئه، مرد بی آبرو به زن خودش هم رحم نکرد، معلم فداکار نیشابوری به آتش زد را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، اوایل مهر امسال جسد مردی جوان در حالی که پشت فرمان خودرو پژو ۲۰۶ خود نشسته و سرش روی فرمان بود از سوی یک رهگذر پیدا و موضوع به اورژانس و پلیس اطلاع داده شد.

دقایقی بعد نیروهای امدادی راهی محل شده و پس از باز کردن در خودرو با جسد مرد جوان در حالی مواجه شدند که اسلحه شاه‌کشی در دستش قرار داشت و روی شقیقه‌اش نیز آثار شلیک گلوله به چشم می‌خورد. با کشف جسد مرد جوان، موضوع به بازپرس محمد وهابی اعلام شد. در تحقیقات صورت گرفته با توجه به اسلحه‌ای که دست مرد جوان بود و گلوله‌ای که در سرش شلیک شده بود احتمال خودکشی مطرح شد.

در ادامه تحقیقات نیز شماره پلاک خودرو پژو استعلام شده و با شناسایی هویت مالک خودرو به نام علیرضا، هویت جسد کشف شد. تیم تحقیق به سراغ خانواده علیرضا رفته و همسر او اظهار کرد: شوهرم شغل آزاد دارد و مرد خوب و آرامی است. امروز برای خرید از خانه خارج شد و دیگر برنگشت. از او بی‌خبر بودم تا اینکه شما به اینجا آمدید و متوجه شدم او فوت کرده است. پدر و مادر علیرضا نیز مدعی شدند با توجه به روحیه خوبی که پسرشان داشته، امکان خودکشی ندارد و احتمالاً کسی او را به قتل رسانده است.

جسد به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی پایتخت به پزشکی قانونی منتقل شد. در حالی که تحقیقات در رابطه با مرگ مشکوک مرد جوان ادامه داشت، کارشناسان اسلحه اعلام کردند آثار باروت روی دست راست مرد جوان نبوده، بلکه روی دست چپ او وجود داشته است. این در حالی است که تیر به شقیقه راست شلیک شده بود و با تناقضی که وجود داشت احتمال قتل علیرضا قوت گرفت. بدین ترتیب پرونده برای رسیدگی در این خصوص به اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت ارجاع شد و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

حمله سایبری به هواپیمایی ماهان

کاربران شبکه‌های اجتماعی از دریافت پیامکی حاوی حمله سایبری به هواپیمایی ماهان خبر می‌دهند. این پیامک به اعضای باشگاه مشتریان و خریداران بلیت‌های شرکت هواپیمایی ماهان ارسال شده است.

در حالی که احتمال حمله سایبری به هواپیمایی ماهان تقویت شده بود، ذولانواری روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان اظهار کرد: حمله سایبری از خارج ایران بوده است اما اختلالی در پروازها ایجاد نمی‌کند. در حال حاضر هم این حمله سایبری برطرف شده است.

وی ادامه داد: در پی انتشار خبر حمله سایبری به سیستم‌های شرکت هواپیمایی ماهان به اطلاع می‌رساند با نظر به جایگاه هواپیمایی ماهان در صنعت حمل و نقل هوایی کشور این‌گونه حملات به دفعات مختلف و در زمان‌های گوناگون نسبت به این شرکت انجام یافته تا شاید بتوانند خدشه‌ای بر عملکرد آن وارد کنند.

روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان افزود: این موضوع یک اتفاق عادی تلقی می‌شود و همواره تیم امنیت سایبری ماهان هوشمندانه و به موقع وارد عمل شده و این حملات را خنثی کرده است. لذا بدین وسیله اعلام می‌دارد تمامی پروازهای ماهان طبق برنامه در حال انجام و پروازهای آتی نیز طبق زمان‌بندی قبلی انجام خواهد پذیرفت.

وی تصریح کرد: بدیهی است در صورت تغییر در زمان انجام پروازها به تمامی مسافران اطلاع‌رسانی خواهد شد. پیشاپیش از همراهی همیشگی شما عزیزان بی‌نهایت سپاسگزاریم.

اذیت و آزار مربی به پسر نوجوان در پارک

رسیدگی به پرونده اتهامی یک ورزشکار رزمی با شکایت پدر یک پسر نوجوان ۱۴ ساله در جریان رسیدگی قضائی گرفت. پدر این کودک در شکایت خود اظهار کرد: چند روز قبل مربی پسرم با او بیرون از خانه قرار گذاشته و بعد با زور و تهدید او را سوار موتور خود کرده بود و پسرم را به پارک سرخه حصار منتقل کرده و آنجا او را مورد تجاوز قرار داده بود. با طرح این شکایت، مربی آزارگر شناسایی و دستگیر شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان ارجاع شد. به این ترتیب متهم پای میز محاکمه رفت.

در جلسه رسیدگی به اتهام این مربی ۲۸ ساله، پدر جوان به عنوان قیم او بار دیگر شکایت خود را طرح کرد و متهم پای میز محاکمه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: اتهامم را قبول ندارم. آن روز من دنبال پسر نوجوان و یکی دیگر از شاگردان خود رفتم و با آنها دور زدیم و برگشتیم. حتی بعد از گردش به پسر نوجوان پیام دادم و گفتم به خانه رسیدی؟ چون باران می‌آمد و نگران شاگردم بودم. در این گردش کوتاه هیچ اتفاقی نیفتاد.

سپس وکیل متهم در دفاع از او گفت: موکل من از مربیان و داوران مشهور رشته رزمی است. او همچنین مربی پرورشی یکی از مدارس شهرری هم هست و مدت ۱۰ سال است که در شرق تهران زندگی می‌کند. وجهه اجتماعی او و بررسی نظرات همسایه‌ها نشان می‌دهد که هرگز کوچک‌ترین خطایی از او سر نزده است. همچنین بررسی پیامک‌های بین او و شاگردانش نشان می‌دهد که آنها خیلی موکلم را دوست داشته و حتی در پیام خود گفته بودند که مربی خود را الگوی خود می‌دانند.

قضات دادگاه بعد از بررسی مستندات و ادله موجود در پرونده، نظر به اظهارات پسر نوجوان و همچنین اقرار اولیه متهم که در تناقض با دفاع دادگاه بود؛ بزه انتسابی را محرز و مسلم دانسته و متهم را به اتهام آدم‌ربایی و آزار و اذیت به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کردند.

دست و پا می‌بستند و آزار می‌دادند

شاپور صفری دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ با اشاره به بازداشت عوامل زورگیری و سرقت خشن در حوزه قضائی چهارباغ اظهار کرد: اخیراً شاهد چندین فقره سرقت خشن، از مسافران در شهرستان بودیم که با صدور دستور قضائی، شناسایی سریع متهمان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکیان این پرونده اعلام کردند که سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری پراید در مسیرهای حصارک، کمالشهر و سهیلیه اقدام به سوار کردن مسافر کرده و پس از طی مقداری از مسیر، با استفاده از چاقو اقدام به سرقت اموال و اخذ رمز کارت مسافران کرده و سپس با بستن دست و پای آن‌ها و تعرض، در مکان‌های خلوت و بیابان رها می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ با بیان اینکه متهمان حتی به لباس، کفش، ساعت و اموال شخصی شاکیان نیز رحم نمی‌کردند، افزود: پس از ارجاع پرونده، پلیس آگاهی شهرستان چهارباغ با تشکیل تیم ویژه نسبت به بررسی مسیرهای تردد متهمان اقدام کرد که با انجام یک سری اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهمان شناسایی و دستگیری شدند.

وی با بیان اینکه با دستور قضائی، چهره و اسامی متهمان از طریق رسانه‌ها انتشار می‌یابد، متذکر شد: چنانچه افرادی مورد سرقت توسط اعضای این باند قرار گرفته‌اند به پلیس آگاهی شهرستان چهارباغ مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.

تبرئه بی‌تبرئه

حکم تبرئه سه متهم به قتل در حالی از سوی قضات دیوان عالی کشور رد شد که آنها در مراسم قسامه بر بی‌گناهی خود سوگند یاد کرده بودند. رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل به دنبال آتش‌سوزی در کانکسی در شهر ری آغاز شد. پس‌از حضور مأموران آتش‌نشانی و خاموش کردن آتش، جسد سوخته دو مرد ناشناس داخل کانکس پیدا شد. در بررسی‌های بیشتر مشخص شد این دو مرد قبل از آتش‌سوزی به قتل رسیده بودند. به این ترتیب اجساد با دستور قضائی به پزشکی قانونی منتقل شدند و شناسایی عامل یا عاملان جنایت در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

هرچند شدت سوختگی به حدی بود که اجساد قابل شناسایی نبودند اما با این حال مأموران موفق شدند هویت دو قربانی را شناسایی و خانواده‌های‌شان را پیدا کنند. پدر یکی از مقتولان گفت: پسرم مدتی قبل با یکی از دوستانش به نام مسعود اختلاف حساب داشت و فکر می‌کنم او در قتل پسرم نقش داشته است.

با این اظهارات مسعود ۲۶ ساله بازداشت شد اما اتهامش را نپذیرفت. در ادامه تحقیقات دو متهم دیگر به نام‌های کریم و اسماعیل نیز به‌عنوان مظنون بازداشت و در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند. متهمان در نخستین جلسه دادگاه مدعی شدند که بی‌گناه هستند و می‌توانند شاهدانی را برای اثبات ادعایشان به دادگاه معرفی کنند. به این ترتیب سه متهم بار دیگر به دفاع از خود پرداختند.

در جلسه دوم دادگاه اولیای دم هر دو مقتول درخواست قصاص کردند و خواهان روشن شدن علت قتل شدند اما متهمان با رد اتهام قتل به دفاع از خود پرداختند. یکی از متهمان در دادگاه گفت: من و یکی از مقتولان با هم اختلاف حساب داشتیم. اما مشکل حل شد و دیگر اختلافی نداشتیم تا اینکه شنیدم او به قتل رسیده است و حالا من بی‌دلیل بازداشت شده‌ام.

متهم دوم نیز در دفاع از خود گفت: من آن شب اتفاقی در آن محل بودم. پس از آن چون وسیله‌ای برای بازگشت به خانه نداشتم با پسرخاله‌ام تماس گرفتم که پاسخ نداد. به او پیامک ارسال کردم و از او خواستم دنبالم بیاید. چون پسرخاله‌ام پاسخ نداد این بار به دخترخاله‌ام پیامک ارسال کردم و از او خواستم تا برادرش را دنبالم بفرستد. اما همین موضوع و آنتن‌دهی گوشی موبایلم در نزدیکی محل جنایت باعث شد اشتباهی بازداشت شوم. من اصلاً قربانی‌ها را نمی‌شناختم و اشتباهی دستگیر شدم.

متهم دیگر اظهار کرد: چون هنگام آتش‌سوزی من در آن حوالی حضور داشتم پلیس بی‌دلیل مرا بازداشت کرد. به این ترتیب قضات دادگاه پرونده را از موارد لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند. ولی چون اولیای دم دو قربانی نتوانستند ۵۰ نفر از بستگان نسبی خود را برای ادای سوگند به دادگاه معرفی کنند آنها ادای قسم را به متهمان واگذار کردند و سه متهم بر بی‌گناهی خود قسم خوردند و حکم تبرئه آنها صادر شد. اما حکم صادره با ایراد از نحوه برگزاری مراسم قسامه از سوی قضات دیوان عالی کشور نقض شد و پرونده برای از سرگیری تحقیقات و افشای راز قتل دو مرد جوان بار دیگربه شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگردانده شد.

مرد بی‌آبرو به زن خودش هم رحم نکرد

سرهنگ فیض‌الله احمدی سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: در پی مراجعه خانمی ۲۸ ساله و ارائه مرجوعه قضائی به این پلیس که مدعی شده بود فردی ناشناس در فضای مجازی برای وی و خانواده‌اش با انتشار تصاویر خصوصی ایجاد مزاحمت کرده است، رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه و با بررسی‌های اولیه و اقدامات پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با استفاده از شبکه‌های اجتماعی با ایجاد پروفایلی جعلی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شاکی به همراه شماره تلفن وی نموده است که این موضوع سبب هتک حیثیت و ایجاد مزاحمت برای شاکیه شده است.

سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کارشناسان این پلیس پس از هماهنگی با دستگاه محترم قضائی، اقدام به دستگیری کردند، متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهار پشیمانی کرد.

طی ادعای متهم، شاکیه در زمان نامزدی به وی وفادار نبوده و انگیزه خانم جوان برای شکل‌گیری این رابطه، سوءاستفاده از وی بوده است، به همین خاطر پس از پایان رابطه نامزدی، به هدف انتقام‌جویی و تنبیه شاکیه دست به این عمل مجرمانه زده است.

وی تصریح کرد: افراد در حفظ و نگهداری تصاویر خصوصی و خانوادگی خود دقت کنند و آگاه باشند که انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی زمینه را برای سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب فراهم می‌کند. برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران‌ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

سرهنگ فیض‌الله احمدی از شهروندان خواست: هشدارهای پلیسی را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

معلم فداکار نیشابوری به آتش زد

ساعت هشت صبح، علی به همراه مادر و مادربزرگش در خانه تنها بودند که کپسول آبگرمکن منفجر شد. محمد سریع دست به کار شد و مادر و مادربزرگ را از پنجره راهی بیرون کرد.

همسایه‌ها صدای انفجار را شنیدند و روانه خانه آقای روانان شدند. شعله‌های آتش از خانه زبانه می‌کشید. محمد مادربزرگش را ابتدا از پنجره به بیرون فرستاد. ارتفاع پنجره تا زمین ١٠ متری بود. روستاییان با پتو منتظر ایستاده بودند. مادربزرگ روی پتو افتاد، نوبت مادر بود. او را هم محمد از پنجره راهی کرد و همسایه‌ها مادر را به سختی گرفتند. همسایه‌ها منتظر محمد شدند. اما ناگهان صدای انفجار دوم روستاییان را وحشت‌زده کرد. انفجار هولناکی بود. روستاییان از فاصله ١٠متری محمد را صدا می‌زدند، اما هیچ پاسخی نشنیدند.

صحنه‌های تلخی ثبت شده بود. پسری که با فداکاری جان مادر و مادربزرگش را نجات داده بود، خودش در آتش سوزان سوخت. خانه هم خاکستر شد. همزمان آتش‌نشانی و اورژانس رسیدند. آتش خاموش شد. پیکر سوخته دانشجوی معلم روستا به پزشکی‌قانونی منتقل شد و مادر و مادربزرگ هم به بیمارستان. مادر ٣٠درصد سوختگی دارد و مادربزرگ ٤٠ درصد، مادر اما از ناحیه کمر هم دچار مشکل و شکستگی شده است.

کد خبر 536956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.