رئیس انجمن ویروس‌شناسی ایران: شاید وارد پیک ششم کرونا نشویم

رئیس انجمن ویروس‌شناسی ایران با اشاره به استقبال خوب مردم ما نسبت به واکسیناسیون کرونا گفت: با توجه به گسترش پوشش واکسیناسیون، شاید وارد پیک ششم بیماری کرونا در کشور نشویم.

به گزارش ایمنا، علیجان تبرایی اظهار کرد: واکسن یکی از معجزات بشری بوده که در اعصار مختلف توانسته انسان‌ها را از مرگ‌ومیرها و ناتوانی‌هایی که به‌واسطه انواع مختلف بیماری‌های عفونی ایجاد شده، نجات دهد.

وی با تاکید بر اینکه واکسن باید به‌شدت موردتوجه باشد، افزود: خوشبختانه صنعت و تکنولوژی مرتبط با واکسن روزبه‌روز در حال پیشرفت است.

رئیس انجمن ویروس‌شناسی ایران با بیان اینکه تمامی اپیدمی‌ها فراز و فرودهایی دارند، تصریح کرد: واکسن‌ها کمک بسیار زیادی به جلوگیری از میزان گسترش بیماری‌ها می‌کنند و البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز نقش مؤثری دارد.

تبرایی گفت: تجربه کشورهای مختلف دنیا نشان داده که واکسن کرونا به‌شدت توانسته میزان مرگ‌ومیر و شدت بیماری را کاهش دهد. در کشور ما نیز اثرات واکسیناسیون را با کاهش بسیار شدید میزان بستری‌ها و مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا بعد از گسترش وسیع واکسیناسیون در جامعه می‌بینیم.

وی با بیان اینکه شاید وارد پیک ششم کرونا نشویم، ادامه داد: اجماع متخصصین این است که واکسن بهترین راه برای جلوگیری از زنجیره بیماری کروناست لذا از کسانی که هنوز برای دریافت واکسن مراجعه نکردند درخواست می‌کنیم نسبت به این کار اقدام کنند تا جلوی گسترش این ویروس را در جامعه بگیریم.

رئیس انجمن ویروس‌شناسی ایران بیان کرد: امیدواریم با رساندن سطح پوشش کامل واکسیناسیون به بالای ۸۰ درصد، شاهد کنترل این ویروس و بازگشت به روال عادی زندگی باشیم.

تبرایی تصریح کرد: با پذیرشی که در جامعه ما نسبت به واکسن وجود دارد، حتی می‌توانیم سطح پوشش واکسیناسیون را به عدد ۱۰۰ درصد برسانیم تا بعد از آن حتی بسیاری از محدودیت‌های که باید با وجود تزریق واکسن رعایت کنیم را کنار بگذاریم.

منبع: ایسنا

کد خبر 536917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.