افزایش آمار گازگرفتگی و مسمومیت با قرص برنج در اصفهان

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: فوت ناشی از مسمومیت با گاز CO در سال جاری برابر با ۱۸ نفر بوده که این آمار در هفت ماه اول سال گذشته برابر با ۱۵ نفر بوده است. همچنین در هفت ماه ابتدایی سال جاری ۱۴ نفر دچار مسمومیت با قرص برنج شده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته شش نفر بوده است.

علی سلیمان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آمار گازگرفتگی هفت ماه اول سال جاری، اظهار کرد: فوت ناشی از مسمومیت با گاز CO در سال جاری برابر با ۱۸ نفر بوده که از این تعداد شش نفر خانم و ۱۲ نفر آقا بودند. این آمار در هفت ماه اول سال گذشته برابر با ۱۵ نفر بوده و مسمومیت ناشی از گاز CO در سال جاری افزایش داشته است.

وی در خصوص آمار برق‌گرفتگی هفت ماه اول سال جاری، افزود: تعداد برق‌گرفتگی‌های افراد در هفت ماه اول سال جاری ۳۵ نفر است، در سال گذشته ۲۱ نفر دچار برق‌گرفتگی شدند و در سال جاری افزایش آمار برق‌گرفتگی را شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان ادامه داد: در هفت ماهه اول سال جاری ۳۷ نفر دچار غرق‌شدگی شدند که این تعداد در هفت ماهه ابتدایی سال گذشته ۵۹ نفر بوده‌اند و نسبت به سال گذشته با کاهش ۳۷.۳ درصدی غرق‌شدگی مواجه بوده‌ایم.

سقوط از بلندی و اصابت اجسام سخت بیشترین عامل فوت در حوادث کار

وی ادامه داد: حوادث فوتی ناشی از کار در سال جاری ۷۲ نفر است که در هفت ماهه ابتدایی سال گذشته این تعداد برابر ۶۲ نفر بوده است که ۱۶.۱ درصد افزایش داشته‌ایم. بیشترین عامل فوت در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و اصابت جسم سخت است.

سلیمان‌پور با اشاره به تعداد مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی، تصریح کرد: تعداد مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی هفت ماهه اول سال جاری ۱۴ هزار و ۳۵۳ نفر است. این تعداد در هفت ماه اول سال گذشته ۱۳ هزار و ۳۳۷ نفر بوده که در مقایسه با سال گذشته با ۷.۶ درصد افزایش روبه‌رو هستیم. فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی هفت ماه اول سال جاری ۶۴۳ نفر است که در مقایسه با فوت ۶۰۳ نفر در سال گذشته با ۶.۶ درصد افزایش مواجه بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: در هفت ماهه اول سال جاری آمار مصدومیت در نزاع و درگیری‌ها ۲۶ هزار و ۳۱۵ نفر است که در سال گذشته برابر با ۲۵ هزار و ۴۴۹ نفر بوده است. در مقایسه با سال گذشته با ۳.۴ درصد افزایش نزاع و درگیری مواجه هستیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان در خصوص مسمومیت افراد با قرص برنج، خاطرنشان کرد: در هفت ماه ابتدایی سال جاری ۱۴ نفر دچار مسمومیت با قرص برنج شده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته شش نفر بوده است.

وی افزود: فوتی‌های ناشی از سوختگی در هفت ماه ابتدایی سال جاری، ۱۱۴ نفر است که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۶ نفر بوده و با افزایش ۷.۵ درصدی مواجه هستیم.

کد خبر 536905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.