گامی مهم برای بهره‌برداری از پروژه متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: با توجه به برنامه‌هایی که برای راه‌اندازی و تست گرم پروژه متروی قم وجود دارد، به‌زودی ریل سوم برق‌دار خواهد شد که با انجام این مهم گامی بزرگی به سمت بهره‌برداری برداشته می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، منصور درویشی به نصب ریل سوم در پروژه قطار شهری قم اشاره و اظهار کرد: به‌منظور بهره‌برداری از فاز نخست خط یک متروی قم، حدود ۱۸ کیلومتر ریل سوم و متعلقات آن در شهریورماه سال جاری وارد پروژه شد که این اقلام برای برق‌دار کردن حدود شش کیلومتر مسیر تونل در دو خط و حدود شش کیلومتر مسیر دپو خریداری‌شده است.

وی با بیان اینکه عملیات نصب ریل سوم در مسیر تونل بلافاصله پس از اتمام روسازی و از دو هفته پیش آغاز شده است، افزود: قرار است در ابتدا، نصب ریل سوم در خط شمالی از ایستگاه مطهری تا ایستگاه شهدای کامکار انجام و در ادامه خط جنوبی تکمیل شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌هایی که برای راه‌اندازی و تست گرم پروژه متروی قم وجود دارد، به‌زودی ریل سوم برق‌دار خواهد شد که با انجام این مهم گامی بزرگی به سمت بهره‌برداری برداشته می‌شود.

درویشی گفت: پیمانکار انتخاب‌شده برای این منظور قابلیت نصب روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر ریل سوم را داراست و عملیات نصب با جدیت و کیفیت بالا در حال انجام است.

کد خبر 536871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.