تلاش وزارت علوم برای حل مشکلات دانشجویان بین‌المللی

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: مسوولان وزارت علوم بر حل مشکلات دانشجویان بین‌المللی شاغل به تحصیل در ایران اهتمام جدی دارند و مسئولان این سازمان هم پیگیر این مشکلات هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش پور در نشست با جمعی از دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در کشور با عنوان «بررسی مسائل و برخی مشکلات دانشجویان بین المللی در ایران»، اظهار کرد: بر طرف کردن مشکلات احتمالی دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در ایران برای مدیران سازمان امور دانشجویان مهم است و در همین راستا جلسات مستمر با دانشجویان بین المللی ادامه دارد.

وی تصریح کرد: سازمان امور دانشجویان تلاش می‌کند میزبان خوبی برای دانشجویان شاغل به تحصیل در ایران باشد و این دانشجویان با کمترین مشکل تحصیل خود را به اتمام برسانند.

رئیس سازمان امور دانشجویان توضیح داد: تلاش می‌کنیم شرایطی فراهم شود تا روادید دانشجویان مقیم ایران برای کل دوره تحصیل باشد و شرایطی و تسهیلاتی فراهم شود تا دانشجویان برای رفت و برگشت به کشورشان دچار مشکل نشوند.

داداش‌پور اضافه کرد: در گذشته، سامانه الکترونیکی برای دانشجویان بین المللی نداشتیم و آن را راه اندازی کرده‌ایم تا ارتباط ما با دانشجویان از این طریق این سامانه باشد.

وی در خصوص تدریس دروس به زبان فارسی در دانشگاه‌های ایران گفت: مبنای کار و معیار این سازمان برای دانشجویان بین المللی، زبان فارسی هست و الزامی برای زبان انگلیسی در قوانین وجود ندارد.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: براساس برنامه‌های توسعه، مأموریت و سیاست جدید وزارت علوم جذب بیشتر دانشجویان بین‌المللی است و سعی می‌کنیم موانع موجود را بررسی و برای رفع آن راهکار ارائه کنیم تا زمینه جذب دانشجویان بیشتری در کشور فراهم شود.

داداش‌پور همچنین گفت: برای پیگیری این موارد کارگروهی با حضور معاون بورس و امور دانشجویان خارج و مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان و نمایندگان دانشجویان بین المللی تشکیل می‌شود.

همچنین در ادامه این نشست، تعدادی از دانشجویان خارجی به مشکلات و موانع موجود اشاره کرده و انتظارات خود را با رئیس سازمان امور دانشجویان مطرح کردند.

در این نشست که در ساختمان امور دانشجویان برگزار شد، محمدجواد سلمانپور سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج، جعفر رزاقی سرپرست امور دانشجویان غیر ایرانی، محمدحسین قائدشرف مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی و شماری دیگر از مدیران این سازمان و نمایندگان و دبیران کانون دانشجویی کشورهای عراق، سوریه، یمن، هندوستان، لبنان، پاکستان و افغانستان حضور داشتند.

کد خبر 536813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.