مخبر: هر جا نظام به مردم مراجعه کرده نتایج مثبتی حاصل شده است

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه در تمام مشکلات و معضلات هرگاه که به مردم رجوع کردیم موفق بودیم، گفت: هر جا نظام به مردم مراجعه کرده نتایج مثبتی حاصل شده است، چرا که خود مردم مسائل را حل کرده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر صبح امروز -یکشنبه ۲۹ آبان‌ماه- در آئین افتتاح ۲۵۵۰ پروژه محرومیت زدایی سازمان بسیج مستضعفین با تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: خدا را به خاطر نعمت وجود بسیج که امام خمینی (ره) برای این کشور به یادگار گذاشتند شاکریم و امروز می‌توانیم از این شجره طیبه و این نعمت بزرگ استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بسیج صرفاً یک سازمان یا تشکیلات نیست، گفت: بسیج یک تفکر و فرهنگ است که امروز سراسر جهان اسلام را فراگرفته و آنچه امروز در محور مقاومت کارکرد دارد همین تفکر است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز وقتی عزیزان بسیجی حضور پیدا کردند ورق برگشت و نتایج متفاوت شد که باید به روح بلند این شهدا درود بفرستیم و امیدواریم که بتوانیم از کارها و دستاوردهای این بندگان مخلص خدا حفاظت کنیم.

مخبر با طرح این پرسش که در تقابل جمهوری اسلامی ایران و غرب آنچه باعث شده ایران با این ابعاد در برابر همه جهان کفر و نظام سلطه سربلند بایستد چه بوده است، گفت: قطعاً تجهیزات و پیشرفت‌های نظامی دلیل این سربلندی نیست اگرچه بی تردید این پیشرفت‌ها نیز مؤثر بوده است؛ اما همه دیدند که چگونه در حضور ناوهای آمریکایی کشتی دزدیده شده ما به کشور باز می‌گردد که این موفقیت نیز به واسطه روحیه دلاور مردان بسیج است.

وی با اشاره به بازدید اخیر خود از مناطق زلزله زده استان هرمزگان تصریح کرد: در تمام مسئولیت‌هایی که داشته‌ام تلاش کرده‌ام که در اتفاقاتی نظیر سیل و زلزله و محرومیت‌ها بلافاصله حضور پیدا کنم اما در همه این اتفاقات هیچگاه جلوتر از بسیج حضور پیدا نکردیم. بسیج جز اولین مجموعه‌هایی است که در این گونه مقاطع حضور پیدا می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: خداوند ظرفیت‌ها و نعمت‌های فراوانی را به جمهوری اسلامی ایران عطا فرموده به گونه‌ای که مشکلات در برابر ظرفیت‌ها و راه حل‌هایی که خداوند برای ما به ودیعه گذاشته اصلاً قابل قیاس نیست.

مخبر افزود: ظرفیت‌های بزرگ و گسترده‌ای نظیر معادن و دریا در کشور وجود دارد که هر کدام از این ظرفیت‌ها می‌تواند تمامی مشکلات را حل و فصل کند.

وی با تاکید بر اینکه در تمامی مشکلات و معضلات هرگاه که به مردم رجوع کردیم موفق بودیم، گفت: هر جا نظام به مردم مراجعه کرده نتایج مثبتی حاصل شده، چرا که خود مردم مسائل را حل کرده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور از عدم واگذاری امور اقتصادی به دست مردم به عنوان یکی از اشکالات در کشور یاد کرد و افزود: سیاست را به دست مردم سپردیم و بیش از ۴۰ سال است که نظام سلطه نتوانسته حتی آسیبی به آن وارد کند. در مسائل نظامی و بین‌المللی نیز شرایط به همین صورت است و امروز جمهوری اسلامی ایران از چنان اقتداری برخوردار است که هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند بدون نظر جمهوری اسلامی ایران تصمیمی در سطح منطقه بگیرد.

مخبر با تاکید بر اینکه امروز دولت مصمم است کارها و امور اقتصادی را به دست مردم بسپارد و در این مسیر از ظرفیت‌های مردمی بسیج استفاده کند، گفت: بسیج جریان یا قشر خاصی نیست، بسیج در حقیقت همان مردم است. بسیج یک مکتب الهی است که تمام شئونات مردم را در بر می‌گیرد و محدود به سن و سال و جنسیت نمی‌شود.

وی با اشاره به مشارکت‌های گسترده مردم و بسیج در مواجهه با بحران‌های مختلف گفت: وقتی در یکی از کشورها زلزله و یا سیل رخ می‌دهد با وجود به‌کارگیری همه امکانات چند ماه درگیر هستند و نمی‌توانند مسائل را حل کنند اما در ایران به خاطر حضور بسیج، نیروهای مردمی و همه اصناف و جریان‌ها، این گونه بحران‌ها ظرف مدت کوتاهی حل و فصل می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه معتقد هستم تاکنون تنها از ۲۰ درصد ظرفیت بسیج و سپاه در اموری چون محرومیت زدایی استفاده شده است، خاطر نشان کرد: باید بتوانیم ظرفیت‌های گسترده بسیج و مردم را به صحنه بیاوریم و برای حل مشکلات کشور به خدمت بگیریم.

مخبر با اشاره به اهتمام ویژه دولت برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیج اظهار امیدواری کرد که دولت بتواند از این شجره طیبه برای حل مشکلات کشور استفاده کند و مردم به‌زودی ثمره آن را احساس کنند.

کد خبر 536811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.