ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت شورایاری‌ها/ تلاش بر خرید واگن مترو

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر همین امروز برای خرید واگن مترو اقدام کنیم، دو سال دیگر نتیجه آن را مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران در جلسه امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر تهران در سخنان ابتدایی خود با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: همان گونه که حضرت امام (ره) آرزو داشتند ان‌شاءالله ما هم یک بسیجی واقعی باشیم. بسیجی بودن یعنی از عهده هر کار برآمدند همانطور که در جبهه‌های دفاع مقدس شاهد بودیم بسیج در جبهه‌ها حلال مشکلات بود هر جا سختی وجود داشت، بسیج آماده بود و حرکت و مشکلات را حل می‌کردند.

وی افزود: اگر بخواهیم مسائل را حل کنیم با کمک همین بسیج امکان پذیر است است. یعنی کمک گرفتن از نیروی همه مردم. به خاطر تجربه بسیج است که دشمن از بسیج می‌ترسد و هراس دارد و تلاش می‌کند چهره بسیج را در پیشگاه مردم مخدوش کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جلسه هم اندیشی صبح امروز اعضای شورا اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتی که در دیدار با نخبگان داشتند فرمودند مسائل و مشکلات را می‌توان با کمک نخبگان و بسیجیان حل کرد. من اعتقاد دارم که نخبگان و بسیج یکی هستند. ایشان در مورد مسئله ترافیک تهران نیز اشاره کردند که آلودگی هوا و ترافیک به هم گره خورده است و برای مدیریت شهری و همه کسانی که دلشان برای مردم و خودشان می‌سوزد مشکلی اساسی است که امیدواریم به نتیجه مثبت برسد. باید تلاش فراوانی صورت بگیرد تا اتفاقات مثبتی بیفتد.

چمران با بیان اینکه اگر در سال‌های قبل دوستان ما به موقع می‌توانستند واگن‌های مترو را وارد چرخه حمل و نقل عمومی کنند امروز این شرایط را نداشتیم گفت: اگر همین امروز تلاش کنیم دو سال دیگر به نتیجه می‌رسیم. همانطور که در دوره‌های دوم، سوم و چهارم شورا این اقدامات انجام شد، امیدواریم با کمک همه مشکلات مردم حل و فصل شود چرا که حل این مشکل حق مردم ماست.

وی در ادامه به موضوع شورایاری‌ها اشاره کرد و گفت: شورایاری‌ها را در دوره دوم راه اندازی کردیم و هر دوره دعوای فراوان با وزارت کشور و نهادهای نظارتی داشتیم، اما توانستیم آن را انجام دهیم. متأسفانه در دوره قبل به خوبی از این گروه دفاع نشد و آن را منحل اعلام کردند. اما تلاش می‌کنیم شورایاری‌ها تقویت شوند.

کد خبر 536810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.