ولاهوویچ جا پای زلاتان گذاشت

در دیدار فیورنتینا برابر میلان، دو مهاجم پابه‌پای هم درخشیدند و تفاوت‌ها را رقم زدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال ایتالیا، دوشان ولاوویچ در پیروزی چهار بر سه فیورنتینا مقابل میلان موفق شد دبل کند و ثابت کرد که می‌تواند وارث خوبی برای الگوی خود یعنی زلاتان ابراهیموویچ باشد.

کسانی که سری آ را دنبال می‌کنند می‌دانند که مقایسه بین ولاوویچ و ارلینگ هالند اغراق‌آمیز نیست. آنها دو مهاجم مرکزی کامل هستند؛ هر دو متولد سال ۲۰۰۰ و هر دو بازیکنانی بی‌رحم مقابل دروازه حریفان.

ولاوویچ به لطف دو گل خود مقابل میلان، تبدیل به بازیکن فیورنتینا با بیشترین گل زده در سری آ در یک سال تقویمی شد و با کرت هامرین که در سال ۱۹۶۰، ۲۷ گل به ثمر رسانده بود، برابری کرد. با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۱، این ملی پوش صرب اکنون با یک گل بیشتر از هالند و ۱۱ گل کمتر از لواندوفسکی، دومین مهاجم گلزن در پنج لیگ اول اروپا است.

ولاوویچ هر ۱۱۶ دقیقه یک گل، لواندوفسکی در هر ۶۵ دقیقه یک گل و هالند نیز هر ۸۸ دقیقه یک گل به ثمر رسانده است. مسلماً مهاجم فیورنتینا یکی از بازیکنان مستعد حال حاضر فوتبال اروپا محسوب می‌شود و می‌توان او را با اسطوره‌های بزرگی همچون زلاتان مقایسه کرد. او در بازی رو در رو نیز نشان داد که شایسته این مقایسه است.

ولاهوویچ پیش از این در مصاحبه خود گفته بود که همیشه به زلاتان به چشم یک بت و الگو نگاه می‌کرده است: "من واقعاً وقتی با الگوها و بت‌های خود مواجه میشوم نمی‌توانم درست صحبت کنم. زمانی که برای بار اول زلاتان را دیدم، در بازی شکست خوردیم و در پایان بازی از او خواستم که لباس من را امضا کند. او این کار را انجام داد و به من گفت که هیچ وقت تسلیم نشوم و با قدرت ادامه دهم."

ولاهوویچ البته به صحبت‌های زلاتان گوش کرد و همین حرف‌ها باعث شد زلاتان علی‌رغم زدن دو گل در بازی برابر فیورنتینا، در نهایت به عنوان بازیکن شکست خورده زمین بازی را ترک کند. یک سال پیش، ولاوویچ حتی یک بازیکن ثابت در فلورانس هم نبود، به طوری که توسکانی‌ها در ژانویه با الکساندر کوکورین قرارداد امضا کردند و امیدوار بودند که بتوانند یک مهاجم خوب را جذب کنند اما ولاهوویچ چیزی که فیورنتینا نیاز داشت را به آن‌ها تقدیم کرد.

دیدن مهاجمی با ویژگی‌های ولاوویچ، به خصوص در سن او، معمول نیست. او در مقابل میلان تمام پتانسیل خود را نشان داد، نه تنها با گل‌هایش؛ بلکه با نگرش، فیزیک بدنی مناسب، کیفیت پاس‌های عالی که همه را به یاد ایبرا در روزهای اول خود در زمین مسابقه می‌اندازد.

تاتنهام، یوونتوس و آرسنال به عنوان مقاصد احتمالی این بازیکن صربستانی نام برده شده، اما خود این مهاجم بیشتر روی پیوستن به یوونتوس تاکید دارد. او می‌تواند در ماه ژانویه با مبلغی بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون یورو فلورانس ایتالیا را ترک کند. هیچکس انتظار نداشت که او برای همیشه در فیورنتینا بماند، اما مطمئناً هواداران باشگاه محبوب ایتالیایی لیاقت این را دارند که ستاره خود را تا پایان این فصل در تیمشان ببینند.

زمان نشان خواهد داد که آیا ولاوویچ پتانسیل خود را به کار خواهد گرفت و به اندازه ستاره سوئدی میلانی‌ها که سال‌هاست در سطح اول فوتبال جهان می‌درخشد، موفق خواهد شد یا نه. مطمئناً، نشانه‌های اولیه بازی ولاهوویچ نویدبخش روزهای بسیار زیبایی برای او است.

کد خبر 536775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.