نامگذاری معابر شهرکرد به نام شهدا ادامه خواهد داشت

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: نامگذاری معابر به نام شهدا در دستور کار است.

ماشاالله ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، تعالی، نشاط و رشد جامعه به احیای فرهنگ ایثار و شهادت بستگی دارد.

وی با بیان اینکه بر سخنان مقام معظم رهبری یک منشور جاوید است، افزود: امنیت کنونی کشور مدیون شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت است لذا تلاش ما بر زنده ماندن فرهنگ ایثار و شهادت در تاریخ است.

ایزدی تصریح کرد: شورای اسلامی ششم در شهرکرد با همراهی شهرداری، نامگذاری معابر، خیابان‌ها، بلوارها و میادین به نام شهدای انقلاب اسلامی را مدنظر دارد.

عضو شورای اسلامی شهر شهرکرد توضیح داد: کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر جلساتی برگزار می‌کند که در آن از ظرفیت دانشگاهیان و صاحبان فکر و اندیشه استفاده می‌شود و در نهایت متناسب با محل زندگی شهدا معابر و خیابان‌ها نامگذاری می‌شود.

رئیس کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورای اسلامی شهر شهرکرد اظهار کرد: برخی شهدا ملی و بین‌المللی هستند که محدود به زمان و مکان خاصی نیستند لذا در شهر از نام این شهدا هم استفاده می‌شود البته نامگذاری معابر شهری فرایندی دارد که پس از پیشنهاد، توسط کمیته نامگذاری مکان‌ها شناسایی شده، پس از آن شورای اسلامی شهر مصوبات کمیته نامگذاری رو تأیید می‌کند و برای تأیید نهایی به فرمانداری ارسال خواهد کرد تا در نهایت به شورای اسلامی شهر ابلاغ شده و به مرحله اجرا برسد.

وی ادامه داد: معاون فرهنگی بنیاد شهید شهرستان شهرکرد نیز در این کمیته حضوری فعال دارد.

عضو شورای اسلامی شهر شهرکرد، خاطرنشان کرد: روزها و ماه‌های آینده نیز این مهم در دستور کار مدیریت شهری خواهد بود که اولویت با نام شهدا است.

کد خبر 536754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.