گفت‌وگو درباره کتاب «سینما هشت»

ازسوی دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری خانه هنرمندان ایران، ویژه برنامه گفتگو درباره کتاب «سینما هشت» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به منظور نکوداشت روز اصفهان و در قاب دوم از ویژه برنامه‌هایی که به همین مناسبت از سوی دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری خانه هنرمندان ایران تهیه شده‌اند، ویژه برنامه گفتگو درباره کتاب «سینما هشت» نوشته‌ی «حامد قصری» همراه با بررسی فیلم‌های منتخب سینمای آزاد اصفهان برگزار می‌شود.

در کتاب «سینما هشت» روایت‌هایی از سینمای آزاد ایران بر مبنای گفتگوهای حامد قصری با ۲۱ نفر از فیلمسازان سینمای آزاد انجام شده است، ازاین رو گفتگوهای انجام شده در این کتاب بر مبنای تاریخ شفاهی است. قصری عنوان سینما هشت را برای کتاب خود انتخاب کرده است چراکه به سینماآزاد، سینمای هشت نیز گفته می‌شود.

در مقدمه کتاب «سینما هشت» آمده است: «سینمای آزاد اصفهان به فاصله زمانی اندکی از سینمای آزاد و در سال ۱۳۵۱ در کوچه هدایت (واقع در خیابان چهارباغ بالا اصفهان) شکل گرفت و در سال ۵۷ با رخداد انقلاب به محاق رفت. اصفهانی که در دهه ۴۰ و ۵۰ در اوج دوران فرهنگی و هنری خود با وجود انجمن‌های ادبی و مرکز فرهنگی تلویزیون به سر می‌برد دور از انتظار نبود که چند جوان عاشق سینما دور هم جمع شوند و دفتر سینمای آزاد اصفهان را با همراهی و حمایت دفتر اصلی تهران راه اندازی کنند. »

ویژه برنامه «سینما هشت» با حضور «حامد قصری» نویسنده این کتاب و جمعی از فیلمسازان و اهالی سینما، همراه با سخنرانی «ابراهیم حقیقی» و «امیرحسین سیادت» سه شنبه دوم آذرماه ساعت ۱۸ در سالن شهناز خانه هنرمندان تهران برگزار خواهدشد.

گفت‌وگو درباره کتاب «سینما هشت»

کد خبر 536722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.