میزبانی کتابخانه جوشقان از دو کارگاه روانشناسی

دو کارگاه آموزشی «یادگیری را می‌توان یاد گرفت» و «بازی‌های کلامی نوشتاری برای تقویت سواد خواندن در کودکان» ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه عمومی شهیدمطهری جوشقان قالی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کارگاه آموزشی «یادگیری را می‌توان یاد گرفت» ویژه نوجوانان و کارگاه آموزشی «بازی‌های کلامی نوشتاری برای تقویت سواد خواندن در کودکان» ویژه کودکان، ازسوی کتابخانه عمومی شهید مطهری جوشقان قالی با همکاری کمسیون فرهنگی بانوان شهر جوشقان و به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

مسئول کتابخانه عمومی شهیدمطهری جوشقان قالی در این باره گفت: در جلسه‌ای که درباره کودکان دوره اول و دوم ابتدایی برگزار شد، بر لزوم مطالعه، اهمیت و ضرورت خواندن و تفکر و تدبّر در مورد نوشته‌ها و کتاب‌ها و همچنین اهمیت این تمرین‌ها برای درک مطلب که دروازه ورود به تمام علوم است، تأکید و به ویژگی‌های افراد کتابخوان از جمله هوش هیجانی بالا، توانایی درک دیگران، همدلی با اطرافیان، شناخت خود و علایق فرد اشاره شد.

سیما سیمرغ بابیان اینکه در این جلسه انواعی از بازی‌ها و فعالیت‌ها در دو شکل نوشتاری و کلامی تمرین شدند، اضافه کرد: این بازی‌ها که در قالب مسابقه و با مشارکت فردی و گروهی اجرا شدند و سنجش فراگیران از سواد خواندن مورد بررسی قرار گرفت، در تقویت مهارت خواندن و نوشتن کودکان در این سنین مفید است.

وی گفت: در کارگاه آموزشی ویژه نوجوانان نیز که با حضور نوجوانان و دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم برگزار شد، به خصوصیات شخصیِ مؤثر بر یادگیری تأکید شد و قوانین و شرایطی که ذهن برای یادگیری مؤثر به آنها نیاز دارد مورد بررسی قرار گرفت. در این رابطه این نکته قابل ذکر است که عوامل فردی مربوط به فراگیران است و عوامل خانوادگی نیز به مباحثی گفته می‌شود که خانواده‌ها باید متعهدانه شرایط آنها را ایجاد کنند، ضمن اینکه عوامل مربوط به مدرسه نیز برای پیشرفت علمی و ارتقای عملکرد تحصیلی اهمیت بسیاری دارند.

کد خبر 536662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.