نمایش و گفت‌وگو درباره مستند «ظهور و ثبوت»

ازسوی دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری خانه هنرمندان ایران، ویژه برنامه نمایش و گفت‌وگو درباره مستند «ظهور و ثبوت» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به منظور نکوداشت روز اصفهان و در قاب اول وچهارم از ویژه برنامه‌هایی که به همین مناسبت از سوی دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری خانه هنرمندان ایران تهیه شده‌اند، ویژه برنامه نمایش و گفت‌وگو درباره مستند «ظهور و ثبوت» برگزار و در این مستند به تکه‌هایی از تاریخ عکاسی اصفهان پرداخته می‌شود.

مستند «ظهور و ثبوت» به روایت حامد قصری و تهیه کنندگی وی با همراهی دفتر تخصصی سینما تولید شده است، همچنین احمدرضا تاج و علی رضوانی فیلمبرداران آن هستند، تدوینگر محمدجواد حسنی و آهنگساز آن بهروز معین است، ضمن اینکه گفتار متن توسط عباس بهروان ارائه شده است.

این فیلم مستند روایتی از تاریخ عکاسان اصفهان است که ضمن گفت‌وگو با عکاس‌های قدیمی اصفهان، به نقش ارامنه در تاریخ عکاسی اصفهان، شکل‌گیری تاریکخانه و عکاس‌خانه‌ها در اصفهان و در نهایت به سقوط آن‌ها پرداخته شده است.

در این مستند از عکاسان بزرگ اصفهان مانند فخرالدین فخرالدینی، امان الله طریقی، رضا نوربختیار، اکبر امامی، پریسا دمندان، مرتضی بخردی، اشرف‌السادات مقصودی، مصطفی شیردره، محمدعلی شیردره، مجید کورنگ بهشتی، گوهر کرمی، حجت الله الهیان، عبدالله هاشمی نسب، مرتضی مؤذن صفایی، نادعلی ارواحی، غلامرضا قیاسی، اصغر علاقه‌بند و مرتضی پورموسی، اصغر شیرازی، حسین پاکتچیان، محمد محمدی و احمد مجدی نام برده شده است.

اولین قاب از ویژه برنامه نمایش و گفت‌وگو درباره مستند «ظهور و ثبوت» دوشنبه، یکم آذرماه از ساعت ۱۸ با حضور «محمدرضا طهماسب‌پور» پژوهشگر، عکاس و مدرس دانشگاه در خانه هنرمندان ایران واقع در تهران، سالن استاد شهناز برگزار می‌شود و در ادامه نیز چهارمین قاب از این ویژه برنامه، پنج‌شنبه چهارم آذرماه ۱۶ با حضور «محمدمهدی رحیمیان» استادیار دانشگاه و رئیس هیئت مدیره انجمن عکاسان ایران در سالن اجتماعات شهرداری مرکزی اصفهان برگزار خواهد شد.

نمایش و گفت‌وگو درباره مستند «ظهور و ثبوت»

کد خبر 536654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.