واکاری ۵ هزار مترمربع چمن در فضای سبز شهر ایلام

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ایلام گفت: در راستای توسعه فضای سبز شهری در یک ماه گذشته عملیات لکه‌‎گیری و واکاری پنج هزار متر مربع چمن در شهر ایلام در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، نظام کارزانی اظهار کرد: سرانه فضای سبز شهر ایلام ۳.۶ متر مربع برای هر نفر است که استاندارد فضای سبز شهری در کشور هفت تا ۱۲ متر مربع به ازای هر نفر بوده و بر اساس استانداردهای بین‌المللی سرانه‌ی فضای سبز شهری برای هر فرد ۲۰ تا ۲۵ متر مربع است.

وی تصریح کرد: سرانه‌ی فضای سبز شهری در شهرهای مختلف ایران نیز متفاوت است و در برخی شهرها این سرانه تا حدود ۳۰ متر هم وجود دارد، اما با توجه به اقلیم مناطق مختلف این عدد برای هر ناحیه از کشور متفاوت است.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ایلام با بیان اینکه مردم استان ایلام با توجه به جنگل‌های بلوط اطراف شهر، کمبود فضای سبز را احساس نمی‌کنند زیرا به ازای هر یک از هم استانی‌های عزیز ایلامی یک هکتار جنگل وجود دارد.

وی با بیان اینکه با پیشرفت روز افزون ساختمان سازی در استان در کنار تراکم جمعیت و گسترش قلمرو ساختمان‌های سنگی و بتنی، نیاز به توسعه فضای سبز، روز به روز در استان ایلام بیشتر می‌شود، گفت: در راستای توسعه فضای سبز شهری طی یک ماه گذشته عملیات لکه گیری و واکاری پنج هزار متر مربع چمن در شهر ایلام در دستور کار قرار گرفته و در کنار آن نیز حدود ۷۵۰۰ جعبه گل و گیاه برای فصل پاییز خریداری شده که در حال حاضر عملیات کشت آن‌ها در سطح شهر ایلام در حال انجام است.

کارزانی ادامه داد: با توجه به سرد شدن هوا طی ماه‌های آینده فعالیت‌های ما بیشتر در راستای پیرایش و هرس کردن درختان خواهد بود و پس از پایان فصل سرما نیز سایر اقدامات مربوط به توسعه فضای سبز شهری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس

کد خبر 536649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.