سامانه «ارتباط با کتابدار» در کتابخانه‌های عمومی فعال شد

معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از فعال شدن سامانه «ارتباط با کتابدار» در همه پرتال‌های کتابخانه‌های عمومی متصل به سامانه مدیریت خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سامانه «ارتباط با کتابدار» با هدف توسعه خدمات غیرحضوری در کتابخانه‌های عمومی و بهبود و ارتقا روند ارائه خدمات مرجع مجازی، در تمامی پرتال‌های کتابخانه‌های عمومی متصل به سامانه مدیریت کتابخانه ها (سامان) فعال شد.

با استفاده از این قابلیت جدید، کاربران سامان و اعضا کتابخانه‌های عمومی می‌توانند پرسش‌ها و درخواست‌های خود را برای کتابداران کتابخانه ارسال کنند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پاسخ پرسش‌های خود را دریافت کنند. بهبود ارتباط با اعضا کتابخانه‌های عمومی، ارتقا قابلیت‌های خدماتی کتابخانه‌ها در محیط نرم‌افزاری سامان، بهبود روند تعامل کتابداران و اعضا کتابخانه و توسعه خدمات مرجع مجازی از جمله اهداف این سامانه جدید است.

«پرسش از کتابدار»، «درخواست معرفی کتاب»، «درخواست پستی کتاب»، «درخواست مقاله»، «پیشنهاد و انتقاد»، «پیگیری درخواست‌ها» و «امکان ارسال و اعلام خطاهای فنی سامانه به کارشناسان ذی‌ربط» از جمله قابلیت‌های در نظر گرفته شده در سامانه «ارتباط با کتابدار» است.

گفتنی است ایجاد و توسعه خدمات جدید، ارتقا و به‌روزرسانی خدمات موجود، از جمله اقدامات مستمر و اهداف معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی است. با توجه به اتصال تمامی کتابخانه‌های عمومی به نرم‌افزار یکپارچه سامانه مدیریت سامان، این زیرساخت برای ارائه یکی از اساسی‌ترین خدمات کتابخانه‌ای یعنی خدمات مرجع و پرسش و پاسخ آنلاین ارتقا یافته و بر این اساس، با همکاری ادارات کل فناوری اطلاعات و توسعه کتابخانه‌ها، امکان ارتباط کاربران و اعضا کتابخانه با کتابداران در سامانه مدیریت فراهم شده است.

معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن اعلام خبر راه‌اندازی سامانه «ارتباط با کتابدار»، کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور را دعوت به آشنایی کامل با قابلیت‌ها و امکانات این سامانه کرده و از آنها درخواست کرده تا نسبت به اطلاع‌رسانی مطلوب و شایسته درباره این امکان به اعضا و کاربران پرتال کتابخانه‌ها اقدام کنند.

کد خبر 536607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.