شروع هیجان باشگاهی با پایان فیفا دی ملی!

با پایان یافتن رقابت های فیفا دی، دوباره تنور لیگ‌های داخلی اروپا داغ می‌شود و از امروز (شنبه) بازی‌های جذابی پیش روی علاقه‌مندان به فوتبال قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از دو هفته تعطیلی لیگ‌های اروپایی، به دلیل مسابقات فیفا دی ملی، از امروز دوباره قصه هیجان‌انگیز بازی‌های باشگاهی در سراسر جهان و اروپا از سر گرفته می‌شود و دست بر قضا بازی‌های مهیجی هم پیش روی علاقه‌مندان به فوتبال قرار دارد.

لیگ انگلیس، آرتتا کلوپ را هم کیش و مات می‌کند؟

هفته دوازدهم، امروز در حالی از ساعت ۱۶ شروع می‌شود که تیم لسترسیتی مقابل چلسی مقتدر قرار می‌گیرد. میزبان این بازی، ورزشگاه کنیگ پاور است و قضاوت آن هم برعهده "پاول ترینی" است. آبی‌های لندنی با ۲۶ امتیاز و سه امتیاز اختلاف نسبت به سیتی دوم جدولی؛ بر صدر تکیه زده‌اند و در هشت بازی اخیر خود نیز باختی را تجربه نکرده‌اند. اما تیم لستر تحت هدایت راجرز که این روزها شایعه‌های حضورش بر روی نیمکت یونایتد به جای سولسشر به گوش می‌رسد؛ روند خوبی ندارد و با ۱۵ امتیاز دوازدهم است البته در صورت برتری برابر چلسی، روباه‌ها می‌توانند امیدوار باشند که با ۱۸ امتیاز تا رتبه ششم بالا بیایند.

دیگر دیدار مهم پرمرلیگ را امشب لیورپول و آرسنال رأس ساعت ۲۱ در ورزشگاه آنفیلد و با سوت "مایکل اولیور" انجام می‌دهند. توپچی‌ها برخلاف اوایل فصل؛ با آرتتا روند خیره کننده‌ای دارند و در کنار اینکه چهار بازی اخیر خود را برنده شده‌اند؛ با جوانانی مثل "رمزدل و اسمیت رو" جهشی فوق‌العاده در جدول تجربه کرده‌اند و با ۲۰ امتیاز پشت سر لیورپول ۲۲ امتیازی در رده پنجم جا خوش کرده‌اند. پسران کلوپ قبل از فیفا دی با نتیجه سه بر دو به وستهام، شگفتی ساز دیوید مویس باختند و قبل از آن هم با برایتون مساوی کرده‌اند؛ پس باید منتظر ماند و دید برتری توپچی‌ها روند بد آن فیلدی‌ها را ادامه دار خواهد کرد و آن‌ها را به رده پنجم می‌فرستد و یا اینکه کلوپ چاره‌ای می‌اندیشد.

شروع هیجان باشگاهی با پایان فیفا دی ملی!

لالیگا اسپانیا؛ دربی کاتالونیا تحت تأثیر بازگشت ژاوی

بدون شک مهم‌ترین بازی هفته چهاردهم لیگ اسپانیا را ورزشگاه نیوکمپ میزبانی می‌کند؛ جایی که آبی اناری‌ها با قضاوت "کارلوس دل سرو گرانده" از ساعت ۲۳:۳۰ در دربی کاتالونیا رو در روی اسپانیول قرار می‌گیرند. این بازی تحت تأثیر بازگشت ژاوی به کاتالونیا تحت عنوان سرمربی است‌. آبی اناری‌ها که روند بدی را با کومان پشت سر گذاشته و افتضاح‌های زیادی به بار آوردند؛ ژاوی را بر مسند کار نشاندند تا هم او به هدفش که مربیگری در بارسا بود، برسد؛ و هم راهی پیدا کنند که شاید از منجلاب کومان بیرون بروند و عصر جدیدی را آغاز کنند. در جدول لیگ؛ هر دو تیم ۱۷ امتیازی به هم چسبیده‌اند. آبی اناری‌ها شرایط خوبی ندارند؛ آنها با ۲ شکست و ۲ تساوی از چهار بازی اخیر پا به این دیدار می‌گذارند. شکست برابر رئال در ال‌کلاسیکویی که نیوکمپ میزبان آن بود؛ و کامبک خوردن مقابل سلتاویگو در بالایدوس، برخی از این نتایج ناامید کننده طی هفته‌های اخیر است که البته با سرخی بارخوان (مربی موقت) گرفته شده است.

شروع هیجان باشگاهی با پایان فیفا دی ملی!

سری آ ایتالیا؛ جدال جذاب بالانشین‌ها

در هفته سیزدهم سری آ دو بازی مهم برگزار می‌شود. ابتدا از ساعت ۲۰:۳۰ لاتزیو در ورزشگاه خانگی خودش المپیکو از یوونتوس پذیرایی می‌کند و ساعت ۲۳:۳۰ هم میلان صدرنشین در "آرتمیو فرانکی" مهمان فیورنتینا است. داوری بازی اول را "مارکو دی بلو" برعهده دارد و سوت شروع بازی میلان هم توسط "مارکو گوئیدا" زده می‌شود. یوونتوس که اوایل فصل شرایط جالبی نداشت، آرام آرام با بردهای اقتصادی یک گله خودش را به بالای جدول کشاند و حالا با ۱۸ امتیاز هشتم است. لاتزیوی ۲۱ امتیازی و پنجم جدولی، در سه تقابل اخیر با بانوی پیر هرگز پیروز نشده و ۲ باخت و ۱ مساوی دشت کرده است.

در دیگر دیدار، میلان که برخلاف لیگ قهرمانان اروپا در لیگ شرایط خوبی دارد و با ۳۲ امتیاز هم طراز با ناپولی صدرنشین است، فلورانسی‌ها را پیش رو دارد که ۱۸ امتیازی‌اند و با وینچنزو ایتالیانو در پی رسیدن به جمع مدعیان هستند. البته روسونری در سه دیدار اخیر ۲ برد و یک مساوی برابر بنفش‌پوشان به دست آورده است.

شروع هیجان باشگاهی با پایان فیفا دی ملی!

بوندس لیگای آلمان؛ بایرن باخت، دورتموند در پی صدر

هفته دوازدهم لیگ آلمان، شب گذشته _جمعه ۲۸ آبان‌ماه_ آغاز شد که تیم فوتبال بایرن مهمان آگزبورگ پانزدهم جدولی بود. به نظر می‌رسید مونیخی کار سختی پیش رو نداشته باشند و مثل همیشه یک برد راحت را جشن بگیرند، اما نمایش رقیب، بی نقص و فراتر از حد انتظار بود. دو گل در دقایق ۲۳ و ۳۶ وارد دروازه نویر شد تا بهت و حیرت همه را فرا بگیرد. هرچند لوا دو دقیقه بعد اختلاف را کم و امیدهایشان برای کامبک را زنده نگه داشت؛ اما دست آخر همان نتیجه تا پایان باقی ماند و آگزبورک انتهای جدولی، ۱۲ امتیازی شد و بایرن هم با ۲۸ امتیاز همچنان صدرنشین ماند.

در دیدار مهم امشب دورتموند رده دومی که با ۲۴ امتیاز پشت سر تیم ناگلزمن قرار دارد، برای کم کردن اختلاف، به مصاف اشتوتگارت می‌رود. این بازی ساعت ۱۸:۰۰ در وستفالن دورتموند انجام می‌شود. رقیب زنبورها با ۱۰ امتیاز شانزدهم است و رقیب سختی به نظر نمی‌رسد؛ هرچند که نباید مثل آگزبورگ آن‌ها را دست کم گرفت.

شروع هیجان باشگاهی با پایان فیفا دی ملی!

لوشامپیونا فرانسه؛ پاریس بی رقیب

امشب و از ساعت ۱۹:۳۰ تیم فوتبال پاری سن ژرمن در ورزشگاه خانگی خود پارک دو پرنس به مصاف نانت می‌رود این بازی از هفته چهاردهم لوشامپیونا برگزار می‌شود. تیم متمول فرانسوی برای این بازی لیونل مسی و امپابه که از بازی‌های ملی به تازگی برگشته‌اند را در اختیار دارد و سرخیو راموس که از زمان پیوستن به آنها مصدوم بوده؛ در تمرینات تیمش شرکت کرده است. PSG در حال حاضر با ۳۴ امتیاز اول است و با تیم دوم که لنس است ۱۰ امتیاز اختلاف دارد. وجود ستاره‌های پر تعداد و گران قیمت، پاریسی‌ها را از سایر تیم‌ها به شکل عجیبی جدا کرده و جذابیت لیگ فرانسه را کم کرده است. با این وجود باید دید آن‌ها امشب چه نتیجه‌ای کسب می‌کنند.

کد خبر 536604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.