توجه شهرداری به سکونتگاه‌های غیر رسمی ساری

معاون شهرسازی و معماری شهردار ساری گفت: به منظور توانمندسازی وارتقای کیفیت زندگی در سکونتگاه‌های غیررسمی، اقدامات فرهنگی، اجتماعی و عمرانی توسط شهرداری انجام شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری ساری، سیدحمزه حسینی‌سیدی در خصوص سکونتگاه‌های غیر رسمی، اظهار کرد: گسترش شتابان شهرها و توسعه ناموزون دهه‌های اخیر، محله‌ها و محدوده‌هایی را در درون یا خارج شهر ایجاد کرده که به عنوان سکونت‌گاه غیررسمی شناخته می‌شود.

وی افزود: مناطقی که بدون مجوز و خارج از برنامه‌ریزی رسمی و قانونی توسعه شهری، به وجود آمده و ساکنانی اغلب از نوع مهاجر و قشر محروم جامعه را در خود جای داده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار ساری با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شهرداری در سکونتگاه‌های غیر رسمی، خاطرنشان کرد: شهرداری ساری طبق برنامه اقدام مشترک ستاد بازآفرینی شهرستانی در محلات سکونتگاه‌های غیر رسمی، برای توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی این محلات با هزینه شهرداری اقدامات گسترده‌ای انجام داده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی قرارگاه جهادی با رویکرد فرهنگی، اجتماعی و عمرانی، راه‌اندازی سرای شهروندی و ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و مشاوره، اعمال تخفیف ۷۵ درصدی صدور پروانه، روشنایی معابر، احداث کانال دفع آب‌های سطحی و آسفالت معابر و پیاده‌روسازی از جمله اقدامات شهرداری ساری در سکونتگاه‌های غیر رسمی است.

حسینی‌سیدی در خصوص واگذاری زمین از سوی شهرداری ساری برای احداث فرهنگسرای خانه محله در سه طبقه، واگذاری زمین برای احداث مرکز بهداشت، واگذاری زمین برای احداث پارک رسالت و تجهیز این پارک، تصریح کرد: این اقدامات را با همکاری اداره کل راه و شهرسازی مازندران انجام دادیم.

وی گفت: مجموع سکونتگاه‌های غیر رسمی در مرکز استان را ۲۴۹ هکتار است که ۵۲ هکتار از آن در منطقه یک شهری، ۱۴۶ هکتار در منطقه سه و ۵۱ هکتار در منطقه دو شهرداری قرار دارد.

کد خبر 536560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.