همه بزرگسالان واجد شرایط دریافت دز تقویت کننده واکسن کرونا هستند

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که همه افراد بالای ۱۸ سال اجازه دارند دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) به همه بزرگسالان بالای ۱۸ سال توصیه کرده است که ۶ ماه پس از دریافت دز دوم واکسن کرونای فایزر و مدرنا دز تقویت کننده را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند. متخصصان نیز به همه افراد بالای ۵۰ سال توصیه کرده‌اند که دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند، صرف نظر از اینکه به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند یا خیر؟

در حال حاضر بیش از ۷۰ میلیون بزرگسال در ایالات متحده آمریکا واجد شرایط دریافت دز تقویت کننده واکسن کرونا هستند، اما فقط ۳۱ میلیون نفر آن را دریافت کرده‌اند، تقریباً نیمی از افرادی که دز تقویت کننده واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند بیش از ۶۵ سال سن دارند. به گفته متخصصان، افرادی که کمتر از ۶۵ سال سن دارند و به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند باید دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند.

گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری دز تقویت کننده واکسن فایزر مطالعه جدیدی انجام دادند و ۱۰ هزار فرد که دو دز واکسن تزریق کرده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. نیمی از آن‌ها دز تقویت کننده و نیمی دیگر دارونما دریافت کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۶ نفر از افرادی که دز تقویت کننده دریافت کرده بودند به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شدند، در حالی که ۱۲۳ نفر از گروه کنترل به ویروس کرونا آلوده شدند؛ بنابراین به نظر می‌رسد که میزان تأثیرگذاری دز تقویت کننده واکسن فایزر ۹۵ درصد است. به گفته محققان، عوارض جانبی دز سوم واکسن فایزر یا مدرنا همانند دو دز اول خفیف و متوسط است و پس از گذشت چند روز بهبود پیدا می‌کند.

کد خبر 536554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.