ترین‌های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال

در هفته‌ای که مدعیان ناکام بودند، دیگر تیم‌های لیگ ترین‌های هفته را تصاحب کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته پنجم لیگ برتر فوتبال هم با توقف تیم‌های مدعی به پایان رسید تا دومین هفته بدون برد را پشت سر گذاشته باشند و این آلومینیوم باشد که صدرنشین جدید لیگ لقب می‌گیرد. در این هفته پرسپولیس، استقلال، سپاهان و گل گهر مقابل رقبای خود به تساوی رضایت دادند و پیکان رده دومی هم به فجر باخت تا آلومینیومی که روند خوبی در این پنج هفته داشته است به صدر جدول برسد. همچنین ذوب‌آهن در ادامه روند برد و باخت‌های یکی در میانش، مقابل شهرخودرو به پیروزی رسید تا خود را تا رده ششم جدول بالا بکشد.

نتایج هفته پنجم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

آلومینیوم اراک ۲ - نفت مسجد سلیمان یک

شهرخودرو مشهد یک - ذوب آهن ۲

صنعت نفت آبادان صفر - گل گهر سیرجان صفر

پیکان صفر- فجرسپاسی یک

مس رفسنجان یک - پرسپولیس یک

فولاد یک - هوادار صفر

سپاهان صفر - تراکتور صفر

استقلال صفر - نساجی صفر

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران:

بازی هفته: آلومینیوم اراک ۲ - نفت مسجد سلیمان یک

صدرنشین جدید لیگ در روزی که ابتدا با یک گل از مهمان خود عقب افتاد، بازگشت فوق العاده‌ای داشت و با گل دقیقه پایانی شریفات موفق شد هر سه امتیاز بازی خانگی را از آن خود کند. این بازی با سه گل در لیگ کم گل ایران پرگل‌ترین بازی هفته بود و البته به خصوص برای میزبان دراماتیک و شیرین به پایان رسید.

تیم هفته: فجرسپاسی

شیرازی‌ها پس از یک شروع بد، رفته رفته به شرایط ایده‌آل رسیده‌اند و این هفته دومین برد خود را در زمین تیم دوم جدول یعنی پیکان جشن گرفتند. شاگردان کلانتری با کسب دومین برد در پنجمین هفته تا رده هشتم بالا آمدند و فقط یک امتیاز از پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی کمتر دارند.

سرمربی هفته: زوونیمیر سولدو (تراکتور)

مربی کروات جدید فوتبال ایران در اولین تجربه سرمربیگری خود نشان داد پتانسیل بالایی دارد. او در روزی که تیمش در نیمه اول عملکرد خوبی نداشت، با تغییراتی که در نیمه دوم داد اجازه گلزنی و حتی ایجاد موقعیت به سپاهان مدعی را نداد تا هم نیمه مربیان را برده باشد و هم یک امتیاز از یکی از سخت‌ترین بازی‌های خارج از خانه را کسب کرده باشد.

دروازه‌بان هفته: محمدرضا اخباری (تراکتور)

اخباری در روزی که بهترین بازیکن دیدار سپاهان و تراکتور بود، با مهارهای خوبی که در طول بازی داشت برترین دروازه‌بان هفته هم لقب گرفت. او نقش ویژه‌ای در یک امتیاز تیمش از زمین سپاهان داشت. در این هفته علیرضا حقیقی، دروازه‌بان نساجی نیز عملکرد خوبی در زمین استقلال داشت و او هم دیگر دروازه‌بان برتر هفته بود.

مدافع هفته: مسعود ابراهیم‌زاده (ذوب آهن)

هرچند مدافعان ذوب آهن در حفظ دروازه و گل نخوردن برابر تیم قعر جدول ناکام بودند اما مسعود ابراهیم‌زاده مدافع چپ این تیم در روزی که پاس گل داد و طبق آمار متریکا، پنج نبرد هوایی، سه تکل و پنج دفع توپ موفق داشت با کسب امتیازی خوب بهترین بازیکن زمین و البته برترین مدافع هفته بود.

هافبک هفته: اسماعیل شریفات (آلومینیوم اراک)

گل شریفات باعث شد آلومینیوم صدرنشین جدید لیگ لقب بگیرد اما علاوه بر گل، هافبک هجومی آلومینیوم به دلیل کسب پنالتی‌ای که منجر به گل اول تیمش شد و عملکرد خوبی که در تعداد شوت در چارچوب و دریبل موفق در طول بازی داشت، شایسته انتخاب به عنوان برترین هافبک هفته بود.

مهاجم هفته: عماد میرجوان (نفت مسجد سلیمان)

در لیگی که تیم‌ها اکثراً دفاعی بازی می‌کنند و روی گل نخوردن، بیش از گل زدن تمرکز دارند، باعث تأسف است که تنها یک مهاجم نوک در هفته گلزنی می‌کند. به این ترتیب عماد میرجوان، مهاجم نفت مسجد سلیمان که تنها گل مهاجمان لیگ را در هفته پنجم به ثمر رساند با بالاترین امتیاز بین همه مهاجم‌ها، برترین مهاجم هفته لقب گرفت.

گل هفته: عقیل کعبی (مس رفسنجان)

شلیک دیدنی پای چپ عقیل کعبی از فاصله‌ای ۴۰ متری نه تنها برترین گل هفته بود، بلکه یکی از زیباترین گل‌های لیگ هم لقب خواهد گرفت. شوت عقیلی کعبی مثل یک راکت وارد دروازه پرسپولیس شد و رادووشویچ، دروازه‌بان کروات پرسپولیس تنها توانست این گل زیبا را از فاصله نزدیک تماشا کند.

کد خبر 536542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.