چگونه کودک سرمایه‌دار تربیت کنیم؟

سال‌هاست در تربیت فرزندانمان به مسائل اخلاقی، اجتماعی و آدابی پرداخته‌ایم اما تاکنون کم‌رنگ‌تر به تربیت اعتقادی به شیوه نوین پرداخته شده و جای خالی این آموزش در کتاب‌های تربیتی احساس می‌شد که در تازه‌های نشر مهرستان کتاب «بچه‌های سرمایه‌دار» نوشته «یزدان رضوانی» گام تازه‌ای در این مسیر برداشته است.

به گزارش ایمنا، بچه‌های سرمایه‌دار با زیر عنوان مهارت‌های تربیتی اعتقادی کودک و نوجوان همان‌طور که از عنوانش هویدا است به اعتقاد و تقویت تربیت اعتقادی می‌پردازد و با این دیدگاه که مسئله اصلی کودکان و نوجوانان ما اعتقادات و سرمایه‌های آنان است بیان می‌کند کودک و نوجوانانی که می‌خواهد به لحاظ اعتقادی سرمایه‌دار شود باید این اعتقادات درونی‌اش را تقویت کند.

این کتاب چهار فصل دارد که در هر فصل به یک سوال اساسی در این زمینه پاسخ می‌دهد. ازجمله اینکه در فصل نخست پرسیده می‌شود تربیت اعتقادی چیست و چرا باید به آن پرداخت؟ یا در فصل دوم اینکه چه باورهای اعتقادی در دینمان ارائه شده است مطرح شده و راهکارهای تقویت این باورها نیز ارائه می‌شود.

فصل سوم مهارت‌محور بوده و به پدر و مادر کمک می‌کند تا چگونه با سوالات اعتقادی فرزندان مواجه شوند و در فصل چهارم کتاب به این مسئله پرداخته شده است که اگر کودک و نوجوان در رفتار و مسائل اعتقادی‌اش دچار لغزش شد علت چیست و عوامل لغزش کدام‌اند؟

رویکرد کتاب بچه‌های سرمایه‌دار تماماً مهارت‌محور بوده و تلاش بر این است که خانواده‌ها را در تربیت اعتقادی کودکان مجهز کند. کتاب کودکان سرمایه‌دار به‌نوعی نگاهی تازه به مسئله تربیت اعتقادی دارد که در فضای تعلیم تربیت ما با شیوه نوین کمتر پرداخته شده بود.

کد خبر 536536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.