برگزاری مناقصه‌ها و مزایده‌های شهرداری بندرعباس الکترونیکی شد

مدیر امور حقوقی شهرداری بندرعباس با اشاره به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی دولت (ستاد) در شهرداری گفت: با فعال‌سازی سامانه ستاد در شهرداری بندرعباس تمام معاملات، مناقصه‌ها و مزایده‌های شهرداری و سازمان‌های تابعه از طریق این سامانه انجام می‌شود.

محمد بدرقه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) بستری الکترونیکی است و افرادی که تأمین کننده کالا و خدمات مجموعه شهرداری هستند می‌توانند برای شرکت در فرایند مناقصه و مزایده از این بستر الکترونیکی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری بندرعباس از تاریخ ۲۵ آبان‌ماه سال جاری به صورت رسمی به سامانه ستاد پیوست، افزود: بستر انجام انواع معاملات مطابق با قوانین و مقررات فراهم شده و در حال حاضر نیز سه مناقصه در سامانه قرار گرفته است.

مدیر امور حقوقی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: از آنجایی که تمام مناقصات و مزایده‌ها با استفاده از بستر سامانه ستاد انجام می‌شود، پیمانکاران، اشخاص حقیقی، تأمین کنندگان کالا و خدمات که در شهرداری و سازمان‌های تابعه قصد شرکت در مناقصه و مزایده دارند، باید اقدامات لازم را برای اخذ گواهی امضا الکترونیک انجام دهند و به سامانه ستاد ایران (setadiran.ir) مراجعه کرده تا بتوانند در مناقصه و مزایده شرکت کنند و در نهایت پس از اعلام برنده اقدام به انعقاد قرارداد کنند.

بدرقه خاطرنشان کرد: علاوه بر سامانه ستاد در رسانه‌های مکتوب نیز اطلاع رسانی خواهد شد و همچنین در درگاه الکترونیکی شهرداری (سایت شهرداری بندرعباس) نیز کلیه مناقصه‌ها و مزایده‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی اظهار کرد: با توجه به بستر سامانه ستاد، هیچ مراجعه حضوری برای شرکت در فرآیند مزایده و مناقصه وجود نخواهد داشت و افراد صرفاً از طریق بستر سامانه ستاد می‌توانند با شهرداری بندرعباس قرارداد منعقد کنند.

به گزارش ایمنا، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت یا سامانه ستاد، بر اساس مواد و محتواهای قانونی همانند ماده ۵۰ قانون احکام دائمی توسعه کشور، ماده ۹ برنامه توسعه ششم، تبصره پنج ماده ۱۶۹ قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و مصوبه‌های هیئت دولت شکل گرفته است. در این بازار الکترونیکی معاملاتی، وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون برگزاری مناقصات و سایر قوانین مالی و معاملاتی بخش عمومی با رعایت قانون تجارت الکترونیکی و قانون برگزاری مناقصات، معاملات خود را در این بستر انجام می‌دهند.

کد خبر 536531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.