۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
قابلیت جدید اندروید ۱۲ چیست؟

اندروید ۱۲ با استفاده از فناوری تشخیص چهره، صفحه نمایش گوشی را هنگام مطالعه در تخت خواب در وضعیت ثابت نگه می‌دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چرخش خودکار صفحه نمایش گوشی هنگام مشاهده عکس و فیلم در حالت افقی یک قابلیت کاربردی گوشی‌های هوشمند است، اما در بسیاری از مواقع خودکار عمل کردن آن ممکن است اذیت کننده باشد. هم اکنون اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که اندروید ۱۲ قابلیت جدیدی برای کاربران فراهم کرده است که دیگر چرخش خودکار صفحه نمایشی هنگام مطالعه در تخت خواب برای کاربران آزاردهنده نیست.

قابلیت جدید اندروید ۱۲ قادر است با تشخیص دادن چهره موقعیت تقریبی کاربران نسبت به گوشی را تشخیص دهند و چرخش صفحه نمایش گوشی را با توجه به آن موقعیت تنظیم کنند. به این ترتیب، زمانی که فرد روی تخت خواب دراز کشیده است و گوشی نیز در حالت افقی قرار گرفته است؛ با استفاده از فناوری تشخیص چهره متوجه نگاه عمودی به صفحه نمایش می‌شود و از چرخش خودکار صفحه نمایش جلوگیری می‌کند.

برای فعال کردن این قابلیت در اندروید ۱۲ باید از گزینه صفحه نمایش (Display) را از بخش تنظیمات انتخاب کنید و در قسمت پایین صفحه گزینه چرخش خودکار صفحه نمایش (Auto-rotate screen) را انتخاب کنید. سپس لازم است هر دو گزینه چرخش خودکار صفحه نمایش و تشخیص چهره را فعال کنید. در این صورت صفحه نمایش گوشی باز هم به صورت خودکار با چرخاندن گوشی می‌چرخد، اما هنگامی که تشخیص دهد کاربر روی تخت است و زاویه نگاه به صفحه نمایش عمودی است، صفحه نمایش را در همان حالت عمودی نگه می‌دارد و مانع چرخش آن به حالت افقی می‌شود.

کد خبر 536519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.