شتاب مهاجرت معکوس از شهرها به سمت روستاها

معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در سال‌های اخیر روند مهاجرت معکوس از شهر به روستا در کشور شتاب بیشتری گرفته، به‌طوری که مهاجرت روستایی از ۹ دهم درصد به یک دهم درصد رسیده است.

به گزارش ایمنا، علی قربانی اظهار کرد: به نظر می‌رسد با روند رو به رشد توسعه روستایی در کشور، مهاجرت معکوس از شهر به روستا در سال‌های آینده از شتاب بیشتری برخوردار شود.

وی افزود: زمانی که تفاوت زندگی در شهر و روستا کاهش یابد و زیرساخت‌ها و خدمات قابل قبولی در روستاها ارائه شود، بی‌شک نه تنها مهاجرت از روستا به شهر متوقف می‌شود بلکه روستایانی که در سال‌های گذشته به شهرها مهاجرت کرده بودند نیز به زادگاه خود بازمی‌گردند.

معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به مزیت‌های زندگی در روستا، خاطرنشان کرد: آلودگی‌های زیست‌محیطی در روستاها کمتر و زندگی در این مناطق راحت‌تر است از این رو در سال‌های اخیر تمایل بیشتری برای زندگی در روستاها را شاهده بوده‌ایم.

وی سرانه درآمد و تولید ناخالص داخلی در روستاها را نصف شهرها اعلام کرد و گفت: این موضوع می‌طلبد تا برای شتاب‌بخشی به نرخ مهاجرت معکوس، توسعه روستایی در اولویت قرار گیرد.

قربانی، مهمترین راهبرد توسعه روستایی در کشور را اتکا به جوامع روستایی عنوان کرد و افزود: روستاها از نظر اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و زیست‌محیطی برای کشور حیاتی است و می‌طلبد در راستای درآمدزایی و اشتغالزایی در روستاها بیش از پیش اقدام کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 536510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.