کارخانه بازیافت نخاله ساختمانی در اهواز احداث می‌شود

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای احداث کارخانه بازیافت نخاله ساختمانی اختصاص یافت.

پرویز دغاغله در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برنامه سازمان خدمات موتوری کاملاً مدون و برنامه‌ریزی شده است، در این راستا افرادی که قصد تخریب خانه‌های قدیمی خود و ساخت و ساز داشته باشند، ابتدا باید با کسب مجوزهای لازم به سازمان مراجعه کنند، در این راستا از میان پیمانکاران این سازمان یک نفر انتخاب و با ماشین آلات جی پی‌اس دار اقدام به جابه‌جایی پسماندهای ساختمانی به نقاط مشخص شده در اهواز می‌کنند.

وی افزود: از طریق مانیتور موجود در سازمان مسیر حرکت ماشین‌های تحت نظر سازمان خدمات موتوری مشاهده می‌شود تا پسماندها در محل‌های مورد نظر تخلیه شود و اگر پیمانکاری تخلف و یا از ماشین‌های غیرمجاز استفاده کند با او برخورد و جریمه می‌شود.

رئیس سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز اضافه کرد: پنج مرکز دپو پسماندهای ساختمانی در اهواز تعبیه شده، سه مرکز در غرب اهواز در مناطق ملاشیه، پلیس رهگشا و میدان تره بار و دو مرکز در شرق اهواز یکی در نزدیکی شیبان و دیگری نزدیک بنکداران که در آنجا گودال‌هایی برای تخلیه پسماندهای ساختمان در نظر گرفته شده است.

جابه‌جایی ۱۲ هزار سرویس نخاله ساختمانی

دغاغله تصریح کرد: نخاله‌های ساختمانی رها شده در سطح شهر توسط کامیون‌های کوچک غیرمجاز که زیر نظر سازمان موتوری فعالیت نمی‌کنند تخلیه شده است و برای جابه‌جایی این نخاله‌ها باید شهرداری‌های مناطق با تأمین بودجه به سازمان موتوری درخواست دهند تا این نخاله‌ها به محل‌های مورد نظر منتقل شود و با اینکه خود منطقه اقدام به جابه‌جایی آنها کند.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی، کنترل و جلوگیری از تخلیه نخاله‌ها در سطح شهر توسط شهرداری‌های مناطق صورت می‌گیرد با این حال در پایان هرسال با هماهنگی مناطق اقدام به جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی رها شده در سطح شهر می‌کنیم به طوری که سال گذشته نزدیک به ۱۲ هزار سرویس نخاله ساختمانی با هزینه‌ای نزدیک به سه میلیارد تومان جابه‌جا شد.

فعالیت آژانس حمل نخاله ساختمانی جز

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز ادامه داد: آژانس حمل نخاله ساختمانی جز در سازمان موتوری فعال شده است، شهروندانی که تعمیرات جزئی دارند می‌توانند به سازمان موتوری اطلاع دهند تا به سرعت نخاله‌های ساختمانی آنها با کمترین هزینه و بسیار ارزان‌تر از قیمت آزاد جابه‌جا و در محل‌های استاندارد تخلیه شود.

دغاغله تاکید کرد: شهروندان برای جابه‌جایی اصولی و جلوگیری از تخلیه غیر مجاز با سازمان خدمات موتوری تماس بگیرند چرا که کامیونت‌های غیر مجاز، نخاله‌های ساختمانی را با هزینه بیشتر در خیابان‌ها و مکان‌های دیگر تخلیه می‌کنند که این موضوع سبب ایجاد چهره نازیبا در شهر می‌شود.

وی توضیح داد: مطالعات طرح بازیافت نخاله‌های ساختمانی در سال‌های گذشته انجام شده است، اما این طرح از لحاظ اقتصادی برای شهری مانند اهواز که کمبود مصالح ندارد به صرفه نیست با این حال از لحاظ زیست محیطی طرحی ارزشمند و قابل اجرا است.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز اظهار کرد: در این راستا سازمان با طراحی یک پروپوزال و ارائه آن به معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز برای طرح بازیافت نخاله‌های ساختمانی در خواست داده است که با پیگیری‌های صورت گرفته سه میلیارد تومان تسهیلات به این طرح اختصاص یافت. در نظر داریم با این منبع مالی کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی را در اهواز احداث کنیم.

کد خبر 536498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.