وضعیت فرونشست در اصفهان نگران کننده است

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت فرونشست در اصفهان واقعاً نگران کننده است و وزارت نیرو نیز باید پای کار بیاید، لازم است برای محیط زیست و آب خوان‌ها احترام قائل شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد راستینه صبح امروز _ جمعه ۲۸ آبان ماه_ در نشست مشترک اعضای شورای شهر اصفهان با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تا زمانی که به فهم مشترکی از مسائل دو استان نرسیم، نمی‌توان راه‌حلی ارائه داد؛ حس بی‌عدالتی در مردم بدترین عارضه عمومی است.

وی افزود: حدود دو ماه پیش خدمت مردم شرق اصفهان بودیم و در آنجا کامل توضیح دادم که میزان ورودی آب از چهارمحال پشت سد زاینده‌رود چقدر و برداشت آب زاینده‌رود در چهارمحال چقدر است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا دهه‌های گذشته هفت متر برف در کوهرنگ می‌نشست، اما سال گذشته تنها ۴۵ سانتی متر برف بر زمین نشست، ادامه داد: در حال حاضر تونل کوهرنگ خشک شده و میزان ورودی آب آن حداقل به یک‌سوم رسیده است، بنابراین باید حقآبه محیط زیست داده تا مشکلات زیست‌محیطی رفع شود؛ در واقع با انتقال آب و موضوعات این چنینی و مشکل فرونشست حل نخواهد شد.

راستینه با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان وظیفه دارد ببیند چه اتفاقی بر سر آب اصفهان رخ می‌دهد، اضافه کرد: وضعیت فرونشست در اصفهان واقعاً نگران کننده است و وزارت نیرو نیز باید پای کار بیاید، لازم است برای محیط زیست و آب خوان‌ها احترام قائل شویم.

وی گفت: بارگذاری‌ها در فلات مرکزی ایران از ساخت مسکن تا توسعه صنایع دیگر تاب نخواهد آورد. هر بارگذاری جدید که نیاز به آب داشته باشد، در فلات مرکزی ایران باعث خسران کل کشور می‌شود.

کد خبر 536371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.