به دنبال ارتقای کیفیت زندگی کودکان در شهر هستیم

معاون معماری و شهرسازی شهردار اراک گفت: تأمین امنیت و ایمنی برای حضور فعال و بانشاط کودکان و نوجوانان در شهر، افزایش فرصت‌های شادی و ملاقات کودکان با یکدیگر در محله‌های شهری و کمک به ارتقا سلامت جسمی و روانی کودکان از مهمترین اهداف طرح شهر دوستدار کودک است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ستوده‌نیا در جلسه شهر دوستدار کودک که با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهری اراک برگزار شد، اظهار کرد: شهر دوستدار کودک، شهری است که در آن اولویت‌ها، نیازها و حقوق کودک، بخش جدایی ناپذیر از برنامه‌ها، سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های شهری باشد.

وی با بیان اینکه فونداسیون و تجهیزات شهری تعیین می‌کند که مدیران شهری تا چه میزان به سلامت، امنیت فیزیکی، روحی و روانی شهروندان اهمیت می‌دهند، افزود: با اجرای طرح شهر دوستدار کودک به دنبال شکل‌گیری رویکرد جمعی در بدنه اجرایی شهرداری در راستای ارتقا هر چه بیشتر کیفیت زندگی کودکان در شهر هستیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اراک خاطرنشان کرد: تأمین امنیت و ایمنی برای حضور فعال و بانشاط کودکان و نوجوانان در شهر، افزایش فرصت‌های شادی و ملاقات کودکان با یکدیگر در شهر و محله‌های شهری و کمک به ارتقا سلامت جسمی و روانی کودکان از مهمترین اهداف این طرح است.

ستوده‌نیا تصریح کرد: شهرداری اراک با پیوستن به طرح شهر دوستدار کودک به دنبال فراهم آوردن بسترهای لازم برای دخیل کردن کودکان در ساخت و ساز آینده شهری و بروز خلاقیت‌های فردی آنها است؛ به نوعی می‌توان گفت که حمایت از طرح‌هایی چون شهر دوستدار کودک و فراهم کردن بسترهای لازم برای حضور فعال کودکان در محیط‌های شهری به نوعی سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، شهری و… است.

کد خبر 536342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.