شناسایی یک شهید گمنام اهل دهاقان بعد از ۳۶ سال

فرزند شهید گمنام گفت: پدر به عنوان شهید گمنام در چابکسر گیلان دفن شده بود و بعد از گذشت ۳۶ سال با انجام آزمایش‌های دی. ان. ای شناسایی شده و شنبه بر سر مزار پدر خواهیم رفت.

هادی سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پدرش که از شهدای گمنام بوده و بعد از سال‌ها شناسایی شده است، اظهار کرد: هویت ایشان ۳۶ سال بعد از شهادت شناسایی شده و تمام اعضای خانواده از شنیدن این خبر بسیار خوشحال هستند.

وی ادامه داد: پدرم شهید مهدی سلطانی، متولد فروردین‌ماه ۱۳۳۸ در روستای قمبوان از توابع شهرستان دهاقان است، او که دغدغه دفاع از خاک و دین را داشت از سال ۶۲ به جبهه رفت و در سال ۶۵ به شهادت رسید؛ من و خواهرم تنها فرزندان شهید هستیم، در زمان شهادت خواهرم دو ساله و من شش ماهه بوده‌ام و خاطره چندانی از پدر در یادمان نیست.

فرزند شهید با اشاره به برگزاری مراسم استقبال از خانواده و دیدار با پدر بعد از سال‌ها در چابکسر گیلان، تصریح کرد: از سال ۱۳۸۰ به بعد آزمایش دی. آن. ای از اعضای خانواده گرفته شد. در هشتم آبان‌ماه امسال خبر شناسایی پدرم که بر اساس اطلاعات ژنتیکی انجام شده بود، توسط بنیاد شهید و سپاه پاسداران به ما اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه شهید سلطانی در عملیات "کربلای چهار" و در "جزیره مجنون" شهید شده است، خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ پیکر این شهید تفحص و به شمال کشور منتقل شده است و حالا بعد از هشت سال که به عنوان شهید گمنام در چابکسر دفن شده بود، شناسایی شد.

سلطانی با بیان اینکه امروز برای دیدار با مزار پدرم عازم چابکسر هستیم، اضافه کرد: پیکر شهید را به اصفهان منتقل نمی‌کنیم و بر اساس وصیت پدرم که می‌خواست گمنام به شهادت برسد، نام شهید گمنام را نیز از سنگ قبر او تغییر نخواهیم داد، همچنین شنبه در چابکسر مراسم سوگواری برگزار می‌شود.

کد خبر 536296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.