لزوم فراگیری رفتارشناسی حریق برای آتش نشانان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: دوره رفتارشناسی حریق با هدف آموزش نحوه اطفاء و پیشگیری از پدیده‌های خطرناک و کشنده برای آتش نشانان گرگانی برگزار شد.

موسی‌الرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره، اظهار کرد: در بعضی حریق‌ها حرارت شعله به ۶۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد که با بالا بردن علم آتش نشانان در مقابله با اینگونه حریق‌ها می‌توان از صدمات و خطرات تهدید آمیز برای جان آتش نشانان جلوگیری کرد.

وی برگزاری دوره رفتار شناسی حریق برای آتش نشانان را از این نظر بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و افزود: بدین منظور دوره‌ای با حضور اساتید برجسته از تهران و در چهار روز پیاپی برگزار شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با بیان اینکه این دوره به صورت تئوری در سالن همایش‌های سازمان آتش نشانی برگزار شد، خاطرنشان کرد: فرماندهان شیفت‌های عملیاتی در این دوره حضور داشتند و با پخش مجازی به صورت لایو اینستاگرام دوره در دسترس دیگر آتش نشانان از شهرهای مختلف استان نیز قرار گرفت.

صفری با تاکید بر اینکه در آخرین روز دوره نیز برنامه‌ها به صورت عملی در تپه راهنمایی انجیراب گرگان برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این دوره، رفتارشناسی حریق و نحوه اطفا و پیشگیری از پدیده‌های خطرناک و کشنده مانند فلش اور و بک درفت است که سالانه جان چندین نفر از آتش نشانان را می‌گیرد.

کد خبر 536217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.