طرح‌های گردشگری در محلات قدیمی شهر اجرا می‌شود

شهردار همدان گفت: طرح‌های گردشگری در محلات قدیمی این شهر با هدف حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، سید مسعود حسینی در بازدید از محله‌های قدیمی همدان، اظهار کرد: ساخت پروژه گردشگری در محله کبابیان و توسعه گردشگری در خانه پوستی زاده شهر همدان در دستور کار قرار دارد تا محلات قدیمی حفظ و احیا شود.

وی افزود: طرحی با الگو برداری از شهر کاشان در استفاده فرهنگی و اقتصادی از خانه‌های قدیمی مورد مطالعه قرار گرفته است تا خانه پوستی زاده با هدف توسعه بخش گردشگری به هتل بوم گردی تبدیل شود.

شهردار همدان با بیان اینکه با احیا و مرمت ساختمان پوستی زاده، بخشی از محوطه این طرح برای رستوران و کافی‌شاپ مورد استفاده قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح موجب پویایی منطقه، جذب گردشگر و همچنین بهره‌مندی شهروندان از امکانات مجموعه خواهد شد.

حسینی ادامه داد: با مساعدت شهرداری این پروژه به مجموعه گردشگری تبدیل می‌شود و بر اساس پیش بینی‌ها برای تکمیل آن ۶ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی در خصوص اجرای پروژه گردشگری در محله کبابیان نیز گفت: این طرح با الگوبرداری از کاروانسراهای سنتی همدان در زمینی به مساحت حدود سه هزار متر مربع اجرا و به محلی برای برگزاری نمایشگاه‌های فصلی با هدف اجرای فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و تبلیغی تبدیل می‌شود.

شهردار همدان با تاکید بر ضرورت انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در کنار موضوعات اقتصادی در این محلات، افزود: به همین منظور تعدادی مغازه برای عرضه محصولات صنایع دستی همدان و فرهنگی مرتبط با هویت محلات در محوطه حیاط و جداره بیرونی این طرح تعریف شده است.

حسینی اضافه کرد: طرح مناسبی با فضای گردشگری به همراه اقامتگاه و رستوران سنتی برای گردشگران با هدف توسعه و رونق محله کبابیان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طرف قرارداد این پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) است که فاز مطالعاتی و تهیه نقشه فاز اول معماری انجام شده و هزینه ساخت این طرح در حدود ۸۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 536212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.