برای تامین تجهیزات به ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: برای خرید یک نردبان هیدرولیکی و چهار دستگاه خودرو و همچنین اورهال (بازسازی) خودروهای موجود نیازمند ۱۱۰ میلیارد تومان، اعتبار هستیم.

به گزارش ایمنا، مجید امیرفضلی اظهار کرد: رشد و توسعه شهری طی سالیان گذشته باعث شده شهروندان به بلند مرتبه‌سازی و ارتقای سطح کمی و کیفی ساخت و سازها در شهر زنجان روی آورند که به همین خاطر باید امکانات و تجهیزات شهرداری نیز توسعه یافته و به روز رسانی شود.

وی با تاکید بر اینکه بر همین اساس آتش‌نشانی زنجان از نبود نردبان هیدرولیکی ۶۴ متری سخت در مضیقه و تنگنا است، تصریح کرد: داشتن نردبان هیدرولیکی به منظور مقابله با آتش سوزی در ساختمان‌های بلند مرتبه و انجام عملیات امداد و نجات حادثه دیدگان و گرفتار شدگان از مهمترین نیازهای شهرداری زنجان در حوزه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان ادامه داد: علیرغم پیگیری‌های مکرر در طول سه سال اخیر برای خرید این نوع نردبان مورد نیاز، مضایق مالی شهرداری و عدم مساعدت از سوی دولت باعث شده این مهم محقق نشود و جان شهروندان زنجان به مخاطره افتد.

وی تصریح کرد: در عین حال قدمت ماشین آلات و تجهیزات موجود نیز که عمدتاً مربوط به دهه ۶۰ بوده و حتی تأمین قطعات و اورهال آنها نیز با چالش جدی مواجه است که در خوش‌بینانه‌ترین شرایط، طی هشت سال آتی از رده خارج خواهند شد که این نیز به این مشکل فزاینده دامن زده و مجموعه آتش‌نشانی زنجان را در آستانه بحران لجستیک قرار داده است، اما به رغم افزایش بودجه خرید تجهیزات در سرفصل‌های سرمایه‌ای شهرداری زنجان، نمی‌توان به خرید این ماشین آلات و تجهیزات در پروسه زمانی اعلام شده امیدوار بود.

امیرفضلی گفت: برای خرید این نردبان هیدرولیکی ۶۴ متری اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال و به منظور بازسازی و نوسازی ناوگان خودرویی نیمه سنگین مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال و سنگین نیز ۴۰۰ میلیارد ریال بر مبنای نرخ اعلام شده در سال جاری، نیاز است.

وی تاکید کرد: با توجه به سفر رئیس جمهوری به استان زنجان انتظار می‌رود بخشی از هزینه‌های متصوره قبل از تبدیل شدن موضوع به بحران، در بودجه‌های استانی یا ملی لحاظ شود تا آتش‌نشانی زنجان نیز بتواند از برکات این سفر بهره مند شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان اظهار کرد: شهرداری زنجان آمادگی دارد در صورت مساعدت در بودجه‌های دولتی، در طی چهار سال متوالی ۵۰ درصد از هزینه‌ها و خرید ماشین آلات موردنیاز را از منابع داخلی خود تأمین و پرداخت کند.

وی با اشاره به تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر زنجان افزود: در حال حاضر شش ایستگاه آتش‌نشانی در نقاط مختلف شهر زنجان وجود دارد که یک ایستگاه دیگر نیز در منطقه گلشهر زنجان در حال احداث بوده، اما با توجه به اجرای طرح اقدام مسکن ملی و گسترده شدن شهر، به سه ایستگاه دیگر آتش‌نشانی (هر کدام یک ایستگاه) به منظور ارائه خدمات امدادی سریع و به موقع، نیاز است.

امیرفضلی با بیان اینکه ایجاد یک ایستگاه آتش‌نشانی دیگر نیز در سبزه میدان نیز از ضروریات است، گفت: با توجه به گستردگی شهرها، هر شهری برابر با استانداردهای جهانی باید از وجود ۱۰ ایستگاه آتش نشانی بهره‌مند باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زمان رسیدن نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی زنجان به محل حادثه پنج دقیقه و گاهی نیز زیر پنج دقیقه است که این با استانداردهای جهانی مطابقت دارد تصریح کرد: اگر شهرداری از لحاظ اعتباری حمایت کند در این صورت می‌توان ایستگاه گلشهر را در بهمن ماه امسال افتتاح کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: وجود سرعت‌کاه‌ها در خیابان‌های شهر زنجان نیز مشکل مضاعفی ایجاد کرده که با توجه به این امر، راندمان کاری خودروهای آتش‌نشانی در حال مأموریت که سنگین بوده و بار سنگینی نیز دارند را پایین آورده و همچنین خرابی این خودروها را موجب می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 536168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.