بازار ارز دیجیتال امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

پیش بینی شروع روند نزولی تا محدوده ۵۰ تا ۵۵ هزار واحد را برای خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ چهارشنبه ۲۶ آبان‌ماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • بیت کوین ۵۹ هزار و ۵۰۵ دلار
  • اتریوم چهار هزار و ۱۷۰ دلار
  • کاردانو یک دلار و ۸۳ سنت
  • بایننس کوین ۵۶۵ دلار و ۲۸ سنت
  • دوج کوین ۲۳ سنت
  • ریپل یک دلار و هشت سنت
  • پولکادات ۳۹ دلار و ۹۶ سنت
  • سولنا ۲۱۲ دلار و ۵۸ سنت
  • ترا ۴۲ دلار و ۳۶ سنت
  • شیبا اینو ۰.۰۰۰۰۴۸ دلار
  • مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

تحلیل تکنیکال بیت کوین

پیش بینی شروع روند نزولی تا محدوده ۵۰ تا ۵۵ هزار واحد را خواهیم داشت.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

اخبار مهم

هند رمزارزها را به عنوان روش پرداخت ممنوع می کند، اما به عنوان دارایی تنظیم می کند

اکونومیک تایمز به نقل از منابع دولتی گزارش داد که هند استفاده از رمزارزها را برای پرداخت ها ممنوع خواهد کرد، اما تجارت آنها را به عنوان دارایی مجاز و تنظیم می کند.

دولت در نظر دارد در جلسه زمستانی مجلس لایحه تنظیم رمزارز ارائه کند که جزئیات آن در حال نهایی شدن است. به نظر می رسد این لایحه مسیر خود را نسبت به برنامه های قبلی برای ممنوعیت رمزارزها در کشور تغییر داده است.

ET گزارش داد، در این لایحه، مقامات همچنین “درخواست فعال” (درخواست فعال به معنای ارتباط فعال با مصرف کنندگان در مورد خدمات املاک و مستغلات با هدف ایجاد یک رابطه دلالی است.) را از شرکت‌های رمزارز، از جمله صرافی‌ها و پلتفرم‌ها، ممنوع خواهند کرد.

تانوی راتنا، بنیانگذار و مدیر عامل اندیشکده Policy 4.0 به CoinDesk گفت: موضوع تبلیغات یک “بحث بزرگ” را به راه انداخته است، به طوری که برخی فکر می کنند تبلیغات جوانان را گمراه می کند. ET همچنین گزارش داد که صرافی های کریپتو WazirX و Bitbins امروز تبلیغات خود را متوقف کردند. دولت روز دوشنبه با نمایندگان صنعت رمزارزها جلسه ای برگزار کرد و به یک سری گفتگوهای غیرعلنی بین دولت و بانک مرکزی هند (RBI) که در چند روز گذشته انجام شده بود، پرداخت.

راتنا گفت: «تنظیم کردن رمزارزها به‌عنوان یک دارایی، همه ی مسائلی را که مقامات نگران آن هستند حل نمی‌کند، اما آن را از عرصه ارز خارج می‌کند، که یکی از نگرانی‌های RBI است.او گفت: «محرمانه‌ترین بخش، تعریف طبقه دارایی است. راتنا خاطرنشان کرد، اما سایر نگرانی‌های RBI مانند ثبات مالی، کنترل سرمایه و ریسک نرخ ارز برای حل، چالش‌برانگیزتر هستند.

ET همچنین روز سه شنبه به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که همسان سازی قیمت به عنوان یک نگرانی جدید ظاهر شده است. به گفته یکی از منابع، مقامات نگران این هستند که چگونه هر تنظیم‌کننده‌ای می‌تواند روی صرافی‌های چندگانه نظارت داشته باشد، «وقتی تفاوت قیمت زیادی وجود دارد و فرصتی برای همسان سازی قیمت وجود دارد». بر اساس این گزارش، صرافی ها برای تنظیم دقیق مقررات به دنبال یک سندباکس نظارتی هستند. این گزارش افزود: هیئت بورس و اوراق بهادار هند می تواند به عنوان تنظیم کننده تعیین شود، اما هیچ “تماس نهایی” در مورد این موضوع گرفته نشده است.

اقتصاددان معروف، بیت کوین را به قیمت سه هزار دلار خرید و درست قبل از رالی ۶۰ هزار دلار فروخت!

محمد ال اریان(Mohamed El-Erian)، اقتصاددان معروف، در CNBC اظهار کرد: چند سال پیش بیت کوین(Bitcoin) را خریداری کرده بود، اما متأسفانه او، درست قبل از رالی به ۶۰ هزار دلاری آن را فروخت.

در قیمت پایین خریدم، در قیمت وسط فروختم

رئیس سابق شورای توسعه جهانی پرزیدنت اوباما(President Obama’s Global Development Council) گفت که او مقداری بیت کوین را در حالی که حدود سه هزار دلار معامله می شد، در زمستان ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) خریداری کرد که پایین ترین نقطه آن پس از اولین رالی آن در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۷) بود.

این اقتصاددان پوزیشن خود را تا سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) حفظ کرد و پس از اینکه بیت کوین به بالاترین سطح قبلی رسید و از ۱۹ هزار دلار عبور کرد، آن را فروخت. درست پس از خروج El-Erian از بازار، بیت کوین صعود کرد و ۲۵۰ درصد رشد کرد.

تقویت رالی

به گفته اقتصاددانان، دو عامل اصلی محرک رشد فعلی، استفاده از بیت کوین به عنوان یک محافظ تورم فزاینده و راه اندازی چندین صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر معاملات فیوچرز است. علاوه بر رویدادهای توصیف شده در بازار کریپتو، بیت کوین یک ارتقاء بزرگ را در شبکه پشت سر گذاشت.

در حالی که عوامل بنیادی، موقعیت بیت کوین را در بازار تقویت می کند، سایر دارایی های ارزهای دیجیتال در مقایسه با سهام سنتی بسیار در نوسان هستند. زمانی که چین سرکوب صنعت ارزهای دیجیتال را اعلام کرد، ریپل(Ripple)، اتریوم(Ethereum) و حتی خود بیت کوین بیش از نیمی از ارزش خود را از دست دادند.

ال-اریان چه زمانی به دنبال خرید مجدد است؟

این تحلیلگر، با اشاره به اینکه حتی زمانی که معامله گران کوتاه مدت یا دلالان به دلیل نوسانات منفی قیمت ها بازار را ترک می کنند، در صورت وقوع این اتفاق، به بازار ورود خواهد کرد. این اقتصاددان به اصول بیت کوین و ارزهای دیجیتال به طور کلی پایبند میماند و می گوید که به فناوری زیربنایی که اجازه می دهد بیت کوین در بلندمدت رشد کند، اعتقاد دارد.در حالی که محمد، مبلغ ارزهای دیجیتال باقی می ماند و به طور کلی به این فناوری اعتقاد دارد، او فکر نمی کند که به عنوان یک ابزار پرداخت جهانی از جهان پیشی بگیرد، و به ویژه حتی در دوره های تورم بسیار بالا به رقیب دلار آمریکا تبدیل نخواهد شد.

تصویب قوانین جدید ضد پولشویی اسرائیل، برای رمزارزها!

طبق گزارش‌ها، اسرائیل مقررات جدیدی را در رابطه با صنعت ارزهای دیجیتال به منظور مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی مانند پولشویی و تامین مالی تروریسم، وضع کرده است.

خبرگزاری محلی Globes گزارش داد، دولت اسرائیل مقررات جدید ضد پولشویی (AML) را روز یکشنبه به اجرا گذاشت و شرکت های فین تک محلی و ارائه دهندگان خدمات ارز مجازی (VASP) را ملزم به دریافت مجوز عملیاتی کرد.

سازمان اوراق بهادار اسرائیل(Israel Securities Authority)،بازارهای سرمایه(Capital Markets)، بیمه و پس‌انداز(Insurance and Savings Authority)، تنظیم‌کننده مالی مستقل این کشور، اکنون در حال بررسی VASP‌های مختلفی است که برای چنین مجوزی درخواست داده‌اند.

به گزارش Jerusalem Post، شلومیت واگمن(Shlomit Wagman)، مدیر سازمان منع پولشویی و تامین مالی تروریسم اسرائیل، گفت که قوانین جدید AML به کشور کمک می کند تا استفاده مجرمانه از دارایی های دیجیتال را محدود کند و در عین حال حمایت و مشروعیت بیشتری را برای این صنعت فراهم می کند.

این مقام گفت: “این مقررات، پیشرفت واقعی برای اقتصاد اسرائیل، صنعت فین‌تک و برای بهبود رقابت مالی است.”دولت اسرائیل در سال جاری، فعالانه روی مقرراتی برای مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط با رمزارز کار می‌کند. در ماه جولای (تیر)، وزارت دارایی اسرائیل قانونی را پیشنهاد کرد که ساکنان را ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی برای خرید ارزهای دیجیتال بالای ۶۱۰۰۰ دلار می کند. پیش از این، گزارش شده بود که وزیر دفاع اسرائیل به نیروهای امنیتی اجازه داده بود تا حساب‌های رمزنگاری را که گمان می‌رود به شاخه شبه‌نظامی حماس(Hamas)مرتبط هستند، توقیف کنند. در این میان، بانک مرکزی اسرائیل در حال آزمایش ارز دیجیتال خود بوده است. همانطور که قبلاً گزارش شده بود، بانک اسرائیل یک ارز دیجیتال بانک مرکزی را از طریق آزمایش یک شِکِل دیجیتال(digital shekel) از ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد) منتشر کرد.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 536123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.