امام جمعه کاشان: شورای فرهنگ عمومی محور فعالیت‌های فرهنگی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: شورای فرهنگ عمومی محور و مبنای فعالیت‌های فرهنگی شهرستان است و مصوبات آن لازم الاجرا و تخطی از آن نیز تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از کاشان، آیت الله سلیمانی امروز _چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰_ در شورای فرهنگ عمومی کاشان اظهار کرد: در شرایط فعلی جامعه و ضرورت بالندگی هر چه بیشتر انقلاب اسلامی و جامعه دینی و از طرفی در مسیر حرکت به سمت برپایی تمدن نوین اسلامی، ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی ضرورتی انکارناپذیر است. همانگونه که مقام معظم رهبری در اهمیت این موضوع در بیاناتی ارزشمند می‌فرمایند «امروز کتابخوانی و علم‌آموزی، نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است؛ در جامعه اسلامی، کتابخوانی باید همگانی و فراگیر شود.

وی با اشاره به اینکه با تقویت حوزه کتاب و کتابخوانی در موضوع سبک زندگی ایرانی- اسلامی، می‌توان از این ظرفیت ارزشمند فرهنگی استفاده کرد افزود: برای این مهم باید از ظرفیت اندیشمندان و نخبگان جامعه به صورت بهینه استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: توجه به سرمایه‌های اجتماعی از جمله سرمایه جوانان و خانواده در حوزه فرهنگ‌سازی و افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار مهم است.

همچین میثم نمکی، رئیس اداره ارشاد اسلامی کاشان با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ایجاد نشاط اجتماعی مؤثر است اظهار کرد: در شهرستان کاشان بیش از ۲۱ با ب کتاب خانه با زیر بنای ۱۱ هزار متر مربع و۴۰۰ هزار جلد کتاب وجود دارد.

وی افزود: پیگیری اجرای طرح‌های فرهنگی، سیاست‌گذاری در راستای ارتقا و اعتلای فرهنگی جامعه، رصد مشکلات و معضلات فرهنگی با هدف ارائه راهکار اجرایی، تلاش در راستای افزایش نقش نهادهای فرهنگی در توسعه جامعه، پیگیری مشکلات اعتباری طرح‌ها و حتی نهادهای فرهنگی و برنامه‌ریزی برای بسط و گسترش اقدامات فرهنگی و مبتنی بر دین از جمله وظایف و اقدامات این شورا به شمار می‌رود.

کد خبر 536120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.