مسابقات  کشوری مهارت در استان اصفهان برگزار می‌شود

معاون آموزشی فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: در استان اصفهان مسابقات کشوری مهارت از ۱۷ آذرماه در فولادشهر در زمینه طراحی فضای سبز و همزمان در سه شهرستان دیگر از جمله گلپایگان در ۲۷ آذرماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس مهدیان امروز- چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰- در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات کشوری مهارت در گلپایگان، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف شناخته شدن نخبگان مهارتی و انتخاب برترین‌های نخبه و تشویق جوانان به مهارت آموزی و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در کشور اقدام به برگزاری مسابقات ملی مهارت می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات هر دو سال یک بار به صورت بین المللی توسط سازمان جهانی کار، افزود: در سال ۲۰۲۲ به میزبانی شانگ‌های چین برگزار می‌شود.

معاون آموزشی فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: در استان اصفهان چهار مسابقه مهارتی از ۱۷ آذرماه در فولادشهر در زمینه طراحی فضای سبز و همزمان در سه شهرستان دیگر از جمله گلپایگان در ۲۷ آذرماه برگزار می‌شود.

در ادامه حسین یارمحمدیان فرماندار گلپایگان با بیان اینکه در راستای توسعه شهرستان زمینه جذب سرمایه‌گذار باید فراهم شود، اظهار کرد: توسعه باید با تکنولوژی و فنآوری همراه باشد که از این حیث در کشور ضعیف هستیم.

وی با اشاره به اینکه مسابقات ملی مهارتی در گلپایگان از ۲۷ آذر به مدت سه روز برگزار می‌شود، گفت: شهرداری برگزاری مسابقات ملی و مهارتی را با نصب بنر اطلاع رسانی کند.

محمد منعمی رئیس دانشکده فنی شهداء گلپایگان، اظهار کرد: دانشکده فنی شهدا با هدف تحول در حوزه اشتغال و کارآفرینی شهرستان همکاری لازم را انجام می‌دهد.

وی افزود: در حالی که هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت دانشکده فنی و حرفه باید به ۶۰ درصد برسد اما اکنون ۴۰ درصد است لذا برگزاری مسابقات مهارت در گلپایگان موجب ترویج جوانان به سمت مهارت آفرینی خواهد شد.

کد خبر 536117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.