جامعه قرآنی به قرائت و آموزش اکتفا نکند

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جامعه قرآنی نباید تنها به قرائت و آموزش تفسیر اکتفا کند؛ چون اگر آموزه‌های قرآن در جامعه ساری و جاری نشود ارایه آن اثرگذار نخواهد بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اصغر امیرنیا روز چهارشنبه اظهار کرد: ذات انقلاب ما بر پایه فرهنگ دینی و قرآنی است. بنابراین باید در تمامی فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر رنگ و بوی قرآنی داشته باشیم.

وی افزود: هیچ موردی را در زندگی بشر سراغ نداریم که قرآن برای آن برنامه ای ارایه نکرده باشد. در قرآن کریم تمامی آموزه های مورد نیاز بشر اعلام شده و از سوی دیگر اگر انسان از درک برخی موارد عاجز باشد، می تواند به سیره ائمه اطهار (ع) مراجعه کند.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برخی از فعالیت های قرآنی به دلیل جابه جایی دولت کمرنگ شده بود، گفت: با حضور دولت مردمی که تمام توان خود را برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری بر پایه قرآن و عترت قرار داده است، این برنامه ها با جدیت دنبال می شود.

امیرنیا با اشاره به اینکه برنامه هایی در زمینه آموزش قرآن و فعال کردن موسسات قرآنی در دستور کار است، اظهار داشت: فلسفه وجودی معاونت قرآن و عترت و کانون های مساجد، هدایت و راهنمایی مردم به سمت معنویت و بهره گیری از آموزه های دینی است. پیوند خوبی میان معاونت قرآن و عترت و کانون‌های مساجد شکل گرفته است و بسیاری از کارشناسان ما در کانون های مساجد و جامعه قرآن با یکدیگر در ارتباط بوده و می توانند نیازهای جامعه قرآنی را شناسایی کنند.

وی افزود: مردم، هنر و ذات این انقلاب، پاک و دینی است و اگر این تذکرات از سوی جامعه قرآنی و بزرگان دین ما در اختیار تمام اقشار قرار گیرد، شاهد نمود آموزه های قرآنی در جامعه خواهیم بود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۱۲ آبان طی حکمی امیرنیا را با حفظ سمت مدیرکلی دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تا تعیین معاون جدید به عنوان سرپرست معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه منصوب کرد. در حکم اسماعیلی آمده است: انتظار می‌رود تا زمان معرفی و شروع به کار معاون قرآن و عترت، ضمن بهره گیری از نظرات کارشناسی خادمان گرانمایه قرآنی و با همراهی و همکاری مدیران ارجمند و کارکنان خدوم آن معاونت، امور مربوطه را به نحو شایسته‌ای به انجام رسانید.

پیش از این عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

کد خبر 536096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.