حملات سایبری در انگلیس رکورد زد

بررسی انجام شده یک نهاد دولتی انگلیس نشان می‌دهد که حملات سایبری به نهادها و سیستم‌ها در این کشور در سال گذشته رکورد جدیدی ثبت کرده است.

به گزارش ایمنا، مرکز امنیت سایبری ملی ستاد ارتباطات دولتی انگلیس اعلام کرد که آژانس امنیت سایبری این کشور مجبور شد طی سال گذشته با ۷۷۷ مورد حادثه مرتبط با حمله سایبری که رکوردی در این راستا محسوب می شود، مقابله کند.

در این بررسی عنوان شد که این حملات سایبری با کشورهای متخاصم ارتباط داشته‌اند و ادعا شد که روسیه و چین در بخشی از این حملات سایبری نقش داشته اند.

براساس این بررسی انجام شده یکی از اهداف اولیه حملات سایبری در انگلیس مراکز تحقیقات مربوط به تولید واکسن کرونا بوده است.

مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس عنوان کرد که این حملات بخشی از "کارزار هک سایبری بین‌المللی" بوده که بیشتر علیه تاسیسات آمریکا انجام شده است. این مرکز همچنین ادعا کرد که سرویس اطلاعات خارجی روسیه در این راستا نقش داشته است.

جرمی فلمینک مدیر ستاد ارتباطات دولتی انگلیس اعلام کرد که این حملات جدی‌ترین حوادث مربوط به امور سایبری در سال‌های اخیر بوده است.

مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس همچنین مدعی شد که چین نیز یک عامل به شدت پیشرفته در فضای سایبری بوده و تلاش داشته نفوذ خود را فراتر از مرزهایش در این راستا گسترش دهد.

جرمی فلمینگ در ادامه اظهار کرد: می توانیم شاهد این باشیم که رهبری امور تکنولوژی دنیا به سوی شرق در حال تغییر مسیر است.

مقامات بخش امنیت سایبری انگلیس همچنین در مورد افزایش حملات باج‌افزاری علیه سیستم‌ها و زیرساخت‌های نهادهای مهم این کشور ابراز نگرانی کردند.

لیندی کامرون مدیر اجرایی ارشد مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس در این رابطه گفت: نگرانی جدی ما افزایش فعالیت گروه‌های تبهکار از طریق حملات باج افزاری است که فوری ترین تهدید امنیت سایبری علیه امور اقتصادی و تجاری انگلیس محسوب می شود.

گزارش شده است که هدف ۲۰ درصد از حملات سایبری سال گذشته در انگلیس بخش بهداشت و درمان و تولید واکسن کرونا بوده که شامل سیستم های بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی می‌شد.

در همین راستا مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس با هدف تقویت امور حفاظتی سیستم های نهادها اعلام کرد که حمایتهایش را با هدف بهبود امنیت امور آن لاین برای سه میلیون کارمند دیگر در بخش بهداشت و درمان و تولید واکسن افزایش خواهد داد.

آسیب‌پذیری انگلیس در حالی در برابر حملات سایبری آشکار شده است که پیش از این نیز مقامات آمریکایی نسبت به افزایش و تداوم حملات سایبری به زیرساخت‌های این کشور ابراز نگرانی کرده بودند.

در ماه های اخیر تعداد حملات سایبری به شرکت ها و نهادهای کلیدی آمریکا افزایش یافته که آسیب پذیری امنیت سایبری سیستم های این کشور را نشان می دهد. تنها در تیرماه سال جاری به گفته یک شرکت امنیت سایبری حدود ۲۰۰ کسب و کار در آمریکا هدف حمله بزرگ باج افزاری قرار گرفت.

منبع: برنا

کد خبر 536016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.