در کدام کشورهای جهان مردم بیشتر مطالعه می کنند؟

کشورهای هندوستان، تایلند، چین، فیلیپین، مصر، جمهوری چک، سوئد، فرانسه، مجارستان، عربستان صعودی، هنگ کنگ، لهستان، ونزوئلا، آفریقای جنوبی و استرالیا به ترتیب بیشترین میزان مطالعه افراد را در جهان به خود اختصاص می دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، توانایی خواندن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های اساسی است که یک فرد می‌تواند بیاموزد. در واقع خواندن برای ارتباط و مشارکت در جامعه بسیار اهمیت دارد. یادگیری این مهارت برای خواندن علائم راهنمایی و رانندگی، دستورالعمل‌های پزشکی و اخبار لازم است. همچنین مطالعه اطلاعات آنلاین، خواندن کتاب‌ها و مجلات به افراد کمک می‌کند تا در مورد دنیای اطراف خود آگاه شوند و آموزش‌های لازم را کسب کنند.

موضوع مهم دیگر اینکه مغز انسان به رشد مداوم نیاز دارد و خواندن مطالب یکی از فعالیت‌هایی است که به این فرآیند کمک می‌کند. مطالعه کردن به افراد کمک می‌کند تخیل فعال‌تری داشته باشند و به سطوح بالاتری از آن برسند، اما در کدام کشورهای جهان مردم بیشتر وقت خود را صرف مطالعه می‌کنند؟

کتاب خوان‌ترین کشورهای جهان کدامند؟

شاخص امتیازدهی فرهنگ جهانی (The World Culture Score Index) برای اندازه‌گیری مقدار زمانی که مردم دنیا به صورت هفتگی صرف مطالعه می‌کنند، یک بررسی گسترده انجام داده است. در این تحقیق نوع مطلبی خوانده شده اهمیت ندارد و می‌تواند هر چیزی از اخبار آنلاین گرفته تا ایمیل‌های کاری و مجلات و کتاب‌های چاپی باشد. همچنین بررسی جدید اطلاعات خاصی مانند سن، سطح تحصیلات یا جنس افراد را ارزیابی نمی‌کند. نتایج این یافته‌ها کتاب خوان ترین کشورهای جهان را معرفی می‌کند:

هندوستان

هند در صدر فهرست کتاب خوان ترین کشورهای جهان قرار دارد و شهروندان آن به طور متوسط ۱۰ ساعت و ۴۲ دقیقه در هفته را به مطالعه اختصاص می‌دهند. دستیابی به جایگاه شماره یک برای این کشور که نرخ باسوادی کمتری نسبت به میانگین جهانی (تنها ۷۴ درصد) دارد، یک دستاورد بزرگ است، اما این نرخ از زمان استقلال کشور هند در سال ۱۹۴۷ بیش از ۶ برابر افزایش یافته است که می‌تواند نشانگر افزایش علاقه افراد به مطالعه کردن باشد. این زمان صرف شده برای مطالعه لزوماً نشان دهنده میزان زمان خواندن کتاب‌های چاپی نیست و ممکن است شامل زمان صرف شده برای مطالعه آنلاین و خواندن کتاب‌های الکترونیکی باشد.

در کدام کشورهای جهان مردم بیشتر مطالعه می کنند؟

تایلند

تایلند دومین کشوری است که بیشترین ساعات مطالعه را در جهان به خود اختصاص می‌دهد. افراد شرکت کننده در بررسی جدید گزارش داده‌اند که آن‌ها به طور متوسط هر هفته ۹ ساعت و ۲۴ دقیقه را صرف مطالعه می‌کنند. تحقیقات بیشتر نشان داده است که تقریباً ۸۸ درصد از مردم کتاب‌های چاپی را مطالعه می‌کنند و حدود ۲۸ دقیقه در روز را صرف خواندن آنها می‌کنند. این بدان معنا است که آنها زمان بیشتری را برای مطالعه آنلاین صرف می‌کنند. در واقع استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها عادات مطالعه را در تایلند نیز تغییر داده است. بر اساس آخرین گزارش‌ها زمان صرف شده برای مطالعه کتاب‌های چاپی در تایلند نسبت سال‌های گذشته کاهش یافته است.

چین

چین سومین کشوری است که در آن افراد زمان زیادی را صرف مطالعه می‌کنند. گزارش جدید نشان داده است که مردم این کشور هر هفته حدود هشت ساعت کتاب می‌خوانند. نرخ باسوادی چین ۹۶.۴ درصد است که بالاتر از میانگین جهانی آن یعنی حدود ۸۶.۳ درصد است. موضوع قابل توجه اینکه چینی‌ها تنها حدود ۱۱ دقیقه در روز را صرف خواندن روزنامه و مجلات می‌کنند. در مطالعه‌ای که توسطچ سازمان همکاری و توسعه اقتصادی(OECD) انجام شد، محققان دریافتند که بیش از ۹۰ درصد از دانش آموزان در شانگهای چین برای سرگرمی مطالعه می‌کنند که این میزان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و عادت مطالعه کردن در بین شهروندان این کشور افزایش پیدا می‌کند.

سایر کشورهایی که بیشترین میزان مطالعه را به خود اختصاص می‌دهند شامل فیلیپین، مصر، جمهوری چک، سوئد، فرانسه، مجارستان، عربستان صعودی، هنگ کنگ، لهستان، ونزوئلا، آفریقای جنوبی، استرالیا و … است.

ترجمه از: لیلا شهبازی، مترجم ایمنا

کد خبر 536001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.