بهترین شهرهای جهان برای ادامه تحصیل در سال ۲۰۲۲

گزارش‌های ارائه شده از سوی QS، شرکتی بریتانیایی که تجزیه و تحلیل موسسات عالی سراسر جهان را به عهده دارد، لندن را به عنوان بهترین شهر جهان در سال ۲۰۲۲ برای ادامه تحصیل دانشجویان بین‌المللی معرفی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت QS لیستی متشکل از ۱۰۰ شهر دانشگاهی جهان با جمعیت حداقل ۲۵۰ هزار نفر را فراهم آورده و به مقایسه ویژگی‌های هر یک پرداخته است تا به افرادی که خواهان ادامه تحصیل در خارج از کشور خود هستند کمک کند، بهترین نقطه از جهان را انتخاب کنند. در این راستا، مولفه‌هایی نظیر رتبه دانشگاهی، میزان امنیت و نرخ مقرون به صرفگی زندگی در شهر میزبان، مورد توجه مدیران QS قرار گرفت ضمن اینکه دیدگاه حدود ۹۵ هزار نفر از دانشجویان قبلی این دانشگاه‌ها در مورد میزان رضایت‌بخشی آن‌ها از محل تحصیل خود تجزیه و تحلیل شد. در نهایت، لندن برای سومین سالی پی در پی به عنوان بهترین شهر جهان برای ادامه تحصیل انتخاب شد چرا که دانشجویان مراکز اموزشی این شهر، فرصت‌های فرهنگی، اقتصادی و تحصیل آن را بسیار ارزشمند می‌دانستند. در واقع، پایتخت انگلستان تعداد ۱۸ دانشگاه برتر جهان را در خود جای داده است ضمن اینکه دانشجویان می‌توانند پس از پایان تحصیلات خود به طور مستقیم وارد بازار کار شوند و در کمپانی‌های بی‌شمار آن به فعالیت بپردازند. در ادامه به معرفی سایر شهرهای جهان برای تحصیل و شرح ویژگی‌های هر یک پرداخته می‌شود.

بهترین شهرهای جهان برای ادامه تحصیل در سال ۲۰۲۲

مونیخ، آلمان

در سال گذشته، برلین پایتخت آلمان جایگاه دوم شهرهای برتر جهان برای ادامه تحصیل را از آن خود کرده بود اما در سال ۲۰۲۲، مونیخ که در ۲۰۲۱ رده چهارم جدول قرار داشت، جای پایتخت را گرفت. دانشجویان مونیخ در ادعاهای خود از کیفیت بالای زندگی در شهر سخن گفته و فرصت‌های کاری و همچنین مقرون به صرفه بودن مسکن و سایر ویژگی‌های زندگی را در آن بسیار حائز اهمیت دانسته‌اند.

سئول، کره جنوبی

پایتخت کره جنوبی نیز از جنبه‌های مختلف نسبت به سال‌های گذشته تحولات زیادی را متحمل شده که همین امر باعث شده است از جایگاه هفتم شهرهای برتر جهان برای تحصیل در سال ۲۰۲۱ به رده سوم در ۲۰۲۲ ارتقا یابد. از مهم‌ترین ویژگی‌های سئول که در موفقیت آن سهیم بوده است می‌توان به برخورداری شهر از ۲۱ دانشگاه برتر جهان به میزبانی استعدادهای درخشان اشاره کرد که آن را از سایر نقاط دنیا متمایز کرده است.

بهترین شهرهای جهان برای ادامه تحصیل در سال ۲۰۲۲

توکیو، ژاپن

توکیو، پایتخت و بزرگترین شهر ژاپن که به واسطه میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰، البته با تاخیر به علت کرونا به محبوبیتی وصف‌ناشدنی در میان دوستداران ورزش جهان تبدیل شد، توانست همچون سال گذشته رتبه سوم شهرهای برتر جهان برای تحصیل را از آن خود کند و هم‌تراز با سئول در یک جایگاه از جدول قرار گیرد. دانشجویان این شهر زندگی در آن را از جنبه‌های بسیاری رضایت‌بخش می‌دانند اما آنچه توکیو را از سایر شهرهای جدول متمایز کرده، برخورداری از مراکز مالی و کاری بیشمار است که امکان کار با درآمد بالا را برای دانشجویان پس از پایان دوره‌های آموزشی خود فراهم می‌آورد.

برلین، آلمان

اگرچه نمی‌توان پایتخت آلمان را از نظر کمی موسسات آموزشی با سایر پایتخت‌های هم‌تراز خود مانند لندن و پاریس مقایسه کرد با این حال، برلین سه مورد از بهترین موسسات آموزشی جهان را در خود جای داده و از این نظر به محبوبیت بسیار بالایی در میان افراد طالب کسب دانش دست یافته است. علاوه بر این، دانشجویان شهر همیشه از نظر کیفیت زندگی، هزینه‌های مختلف و جو آزادی‌گرایانه شهر بسیار احساس رضایت می‌کنند به طوری که حتی ادامه تحصیل در آن را به سایر شهرهای برتر دنیا ترجیح می‌دهند.

بهترین شهرهای جهان برای ادامه تحصیل در سال ۲۰۲۲

ملبورن، استرالیا

اگرچه ملبورن با حدود پنج میلیون نفر جمعیت در استرالیا، نسبت به سال ۲۰۱۹ از نظر محبوبیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، به سه جایگاه پایین‌تر تنزل کرده است با این حال، همچنان دانشجویانی که قبلاً در این شهر تحصیل کرده‌اند، آن را یکی از بهترین مقاصد دنیا برای آموزش و زندگی می‌دانند. تنوع فرهنگی و نژادی میان دانشجویان از یک سو و جو پرشور و صمیمانه آموزش از سوی دیگر مهم‌ترین ویژگی‌های دانشگاه‌های ملبورن به شمار می‌رود که هر ساله سیل عظیمی از افراد خواهان کسب دانش در دانشگاه‌های بین‌المللی را به سمت خود فرا می‌خواند. علاوه بر این، کمپانی‌های بین‌المللی بسیاری در ملبورن به فعالیت مشغول است که زمینه را برای اشتغال دانشجویان، همزمان با تحصیل فراهم می‌آورد.

زوریخ، سوئیس

دانشگاه صنعتی زوریخ که جایگاه اول بهترین موسسات آموزشی سراسر قاره اروپا را به خود اختصاص داده به لطف وجود خود، سوئیس را به رده هفتم شهرهای محبوب دانشگاهی جهان نیز نائل کرده است. در واقع از نظر دانشجویان این موسسه، تنها سه شهر برتر دنیا (لندن، مونیخ و توکیو) می‌توانست بالاتر از دانشگاه صنعتی زوریخ برای تحصیل باشد با این حال، QS مولفه‌های دیگری را نیز در رده‌بندی‌های خود مورد توجه قرار داد که بر اساس آن، زوریخ جایگاه هفتم شهرهای برتر دنیا برای تحصیلات بین‌المللی را از آن خود کرد. از دیگر ویژگی‌های بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر سوئیس که آن را برای کسب آموزش از سایر نقاط دنیا متمایز کرده است می‌توان به تلفیق زندگی شهری و طبیعت اشاره کرد که سکونت و تحصیل همزمان را برای دانشجویان بسیار رضایت‌بخش کرده است.

بهترین شهرهای جهان برای ادامه تحصیل در سال ۲۰۲۲

سیدنی، استرالیا

استرالیا تنها یکی از دو کشور جهان (آلمان) به حساب می‌آید که از ۱۰ منطقه برتر جهان برای تحصیل، بیش از یک شهر را در خود جای داده است. سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا و قاره اقیانوسیه از نظر مقرون به صرفه بودن زندگی در سطح قابل قبولی قرار ندارد و جایگاه صد و یکم شهرهای جهان را از آن خود کرده است با این حال، آب و هوای مطلوب شهر از یک سو و تنوع فرهنگی و شور زندگی از سوی دیگر، رضایت‌بخشی را برای ساکنان به حد قابل قبولی رسانده و آن را به محبوبیت بالایی میان دانشجویان بین‌المللی نائل کرده است.

کد خبر 535983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.