چه تعداد از بیماران کرونایی به گونه دلتا آلوده شده‌اند؟

آمار ارائه داده شده نشان می‌دهد که ۹۹ درصد افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ به گونه دلتا ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که گونه دلتا ویروس کرونا کمتر از یک سال گذشته برای اولین بار در هند شناسایی شد و هم اکنون نیز ۹۹ درصد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در سراسر جهان به این گونه جهش یافته از ویروس کرونا آلوده شده‌اند. به نظر می‌رسد که میزان انتقال پذیری گونه دلتا ویروس کرونا بیشتر از دیگر گونه‌های جهش یافته است و افراد بیشتری را درگیر می‌کند.

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که در ۶۰ روز گذشته بیش از ۹۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا به گونه دلتا ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. میزان شیوع ویروس کرونا و گونه دلتا در روزهای اخیر در کشورهای اروپایی افزایش پیدا کرده است، به طوری که در هفته گذشته ۳.۳ میلیون نفر در سراسر دنیا به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند که قاره اروپا تقریباً ۶۰ درصد آن‌ها را به خود اختصاص داده است، میزان مرگ و میر ناشی از کرونا نیز در این قاره در هفته گذشته پنج درصد افزایش پیدا کرده است.

به گفته مقامات بهداشتی، کاهش استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی به همراه شیوع گسترده گونه دلتا ویروس کرونا باعث افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در کشورهای اروپایی شده است. رعایت نکردن قوانین پیشگیرانه در این زمستان ممکن است باعث افزایش دیگر بیمارهای تنفسی مانند آنفلوآنزا در ماه‌های آینده خواهد شد.

کد خبر 535967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.