چالش آتش‌نشانان لردگان برای مقابله با حوادث خارج از شهر

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لردگان گفت: نبود تجهیزات کافی برای امدادرسانی در خارج از شهر یک چالش برای آتش‌نشانان شهر لردگان است.

نادر حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آتش نشانی لردگان دارای هشت نیرو بوده که از این تعداد یک نفر شرکتی و هفت نفر پیمانی هستند.

وی افزود: هفت نیروی پیمانی مدارک تحصیلی مرتبط مثل امداد و نجات و سوانح دارند و یک نیروی شرکتی هم دارای مدرک دیپلم بوده که راننده خودروی آتش‌نشانی است.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لردگان تصریح کرد: با توجه به جمعیت شهر و حوادثی که رخ می‌دهد با کمبود نیرو مواجه هستیم از این رو نامه‌نگاری‌هایی شده است، اما در صورت جذب نیرو هم اعتبار کافی وجود ندارد و بنابراین در نهایت تصمیم بر این شد تا در صورت ارائه مجوز استخدام، پنج نیرو به‌کارگیری شود، زیرا شهرداری لردگان توانایی مالی چندانی ندارد.

حسین‌پور با بیان اینکه مجهز به سه خودروی آتش نشانی هستیم که هر سه قدیمی است، گفت: دو خودروی امداد و نجات با مخازن ۲۵۰۰ لیتری و هفت هزار لیتری و یک خودرو عملیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: منتظر سازمان همیاری شهرداری‌های کشور هستیم تا خودروهایی با ارزش افزوده کمتر برای فروش در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند در غیر این صورت خرید خودرو برای آتش‌نشانی با قیمت شش میلیارد تومان ممکن نیست.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لردگان ادامه داد: در حال حاضر یک خودروی سنگین با مخزن ۱۵ هزار لیتری و یک خودروی پیشرو از حداقل نیازهای این آتش‌نشانی است که خودروی سنگین برای حریق تانکرهای سوخت یا حوادث شهرک صنعتی و خودروی پیشرو در تصادفات و گرفتن حیوانات وحشی نیاز است.

حسین پور تاکید کرد: آتش‌نشانی دارای یک ست امداد و نجات بوده و به یک ست دیگر نیاز دارد که قیمت آن حدود ۶۵۰ میلیون تومان است و این اعتبار در توان شهرداری نیست، تجهیزات لازم برای حوادث کوهستان را هم نداریم.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان برای حوادث خارج از شهر با دستور فرماندار وارد عملیات می‌شوند، اما ارائه خدمت در خارج از شهر یک مشکل اساسی به دنبال داشته است، زیرا شهرداری‌ها تجهیزات لازم مانند ست امداد و نجات برای حوادث خارج از شهر را ندارند. طبق قانون وظیفه ذاتی آتش‌نشانی امدادرسانی در شهر است لذا این امر آتش نشانان را در حوادث خارج از شهر با چالش روبه‌رو می‌کند.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لردگان گفت: برای حوادث در ساختمان‌های بلند مرتبه نردبان موجود نیست در حالی که لردگان بیش از ۱۰۰ ساختمان با بیش از چهار طبقه دارد که در حال گسترش نیز است، اگر حادثه‌ای در این ساختمان‌ها رخ دهد، امکانات امدادرسانی نداریم.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لردگان تاکید کرد: بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای خرید نردبان نیاز است که در این زمینه نیازمند حمایت متولیان امر هستیم؛ آتش‌نشانی لردگان نیازمند حمایت و توجه بیشتر در تجهیز امکانات و نیروی انسانی است.

کد خبر 535911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.