جَنگ آبی شهیدان عملیات محرم در میدان امام(ره) بازسازی شد

همزمان با روز ایثار و حماسه مردم اصفهان، چهار روایت نمایشی از به آب زدن رزمندگان اصفهانی در عملیات محرم، در حوض میدان امام اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعدازظهر روز گذشته _۲۵ آبان‌ماه_ همزمان با اجرای رویداد ۳۷۰ رویداد بی پایان و به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدای عملیات محرم سال ۱۳۶۱، چهار روایت نمایشی از به آب زدن رزمندگان اصفهانی عملیات محرم، در حوض میدان امام اجرا شد.

مرتضی رشیدی، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این باره گفت: این نمایش چهار قطعه‌ای که در آن حدود صد بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند با اجرا در حوض میان میدان امام و با هدف نشان دادن اعزام به جبهه، گذر از معبر و خور و نیزار و شهادت شهیدان دفاع مقدس در نظر گرفته شده و به مناسبت پاسداشت روز ایثار و حماسه مردم اصفهان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه حوض میدان امام به عنوان منطقه جنگی تصور شده است، افزود: در این نمایش لحظاتی از زندگی رزمندگان اصفهان بازسازی شده و نمایش در فرم پرفورمنس اجرا می‌شود یعنی شکل گرایی اتفاق می‌افتد و دیالوگی وجود ندارد.

وی با اشاره به شکل و وسعتِ مکان اجرا و تعداد بالای هنرمندان و تیم فنی این نمایش، تصریح کرد: حوض میان میدان را مهمترین عامل ایجاد این فضا است و بازیگری که نقش راوی را دارد، به روایتِ داستان‌هایی از شهادت رزمندگان می‌پردازد که این روایت‌ها توسط بازیگران نقش آفرینی می‌شود.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در بازسازی این عملیات، تمامی ارکان نیروی انسانی و ادوات دخیل مانند مقر فرماندهی، غواص و قایق استفاده می‌شود، گفت: این نمایش چهار قطعه‌ای که به مناسبت پاسداشت یاد و خاطره ۳۷۰ شهیدِ آبان سال ۶۱ تهیه شده است به مدت چهار شب در میدان امام اجرا خواهد شد که اولین اجرای آن در روز ۲۵ آبان‌ماه انجام شد.

کد خبر 535869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.