سوریه صفر- ایران ۳/ بلیط دوحه را رزرو کنید!

با پیروزی پر گل تیم ملی ایران مقابل سوریه، شمارش معکوس صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته ششم گروه A مقدماتی جام جهانی در آسیا، امشب از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تیم‌های سوریه و ایران در ورزشگاه ملک عبدالله دوم شهر امان در اردن به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۳ بر صفر ایران به پایان رسید.

مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در آسیا

گروه A، هفته ششم

دیدار تیم‌های سوریه و ایران

ورزشگاه: ملک عبدالله دوم (امان، اردن)

گل‌ها: سردار آزمون (دقیقه ۳۳)، احسان حاج صفی (دقیقه ۴۲، پنالتی)، علی قلی زاده (دقیقه ۸۹) برای ایران

اخطار: احمد الاشقر (دقیقه ۳۵) از سوریه

سوریه: خالد الحجی عثمان، عمرو میدانی، محمد العنز، موید الخولی، فهد الیوسف، ثائر کروما، عمرو جنیات (۴۶- محمود الباهر)، احمد الاشقر (۷۲- محمد المرمور)، خالد کرداوغلی (۴۶- محمد ریحانیه)، محمود المواس و عمر السومه

سرمربی: نزار محروس

ایران: امیر عابدزاده، صادق محرمی، امید نورافکن، شجاع خلیل‌زاده، محمد حسین کنعانی‌زادگان، سعید عزت‌الهی (۸۰- الهیار صیادمنش)، احمد نورالهی، وحید امیری، علی قلی زاده (۹۰- کریم انصاری فرد)، احسان حاج صفی (۶۶- میلاد سرلک) و سردار آزمون (۹۰- مهدی قایدی)

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

داور: ما نینگ (چین)

شرح بازی:

ایران که با چند تغییر نسبت به بازی با لبنان پا به دیدار با سوریه گذاشته بود، بازی را خوب آغاز کرد و کاملاً مسلط بر توپ و میدان بود. به نظر تغییراتی که در خط هافبک داده شده بود و حاج صفی و امیری نسبت به بازی قبل به جای قدوس و جهانبخش قرار گرفته بودند قدرت تیم را در میانه میدان افزایش داده بود، شاگردان اسکوچیچ که در طول نیمه نخست تیم برتر میدان بودند و چند موقعیت خوب ایجاد کرده بودند، بعد از گذشت نیم ساعت از بازی روی یک حمله سریع و پاس در عمق امیری و فرصت طلبی سردار آزمون گل اول بازی را به ثمر رساندند. حملات ایران بعد از گل هم ادامه پیدا کرد و چند دقیقه بعد این کاپیتان حاج صفی بود که برتری ایران را با ضربه پنالتی دو برابر کرد و به نوعی در همان نیمه نخست، برتری ایران را تضمین کرد.

در نیمه دوم، ایران با همان تفکر هجومی نیمه نخست وارد زمین شد و با ارائه یک بازی هماهنگ و حساب شده، موقعیت‌های بیشتری روی دروازه سوریه ترتیب داد، خصوصاً اینکه سوریه نیز در نیمه دوم برای جبران نتیجه بالاتر بازی می‌کرد و فضا برای مهاجمان ایران بیشتر مهیا می‌شد، با این حال تنها یک بار در دقیقه ۸۹ ایران از ضد حملات خود استفاده کرد و این قلی زاده بود که گل سوم را به ثمر رساند.

بدین ترتیب ایران با پیروزی مقابل سوریه، ۱۶ امتیازی شد و همچنان در صدر جدول گروه قرار دارد. حالا شاگردان اسکوچیچ به یک پیروزی دیگر برای سریع‌ترین صعود تاریخ خود به جام جهانی نیاز دارند. دیدار بعدی ایران روز ۷ بهمن برابر عراق در ورزشگاه آزادی خواهد بود، دیداری که شاید در پایانش جشن صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ برپا شود.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۳۳- ایران) - در یک ضد حمله، پاس بلند امیری پشت مدافعان سوریه به آزمون رسید و او با یک کنترل و فرار دیدنی و در نهایت ضربه تمام کننده در موقعیتی تک به تک، دروازه سوریه را باز کرد.

۲-۰ (دقیقه ۴۲- ایران) - ارسال امیری پس از برخورد به دست سومه، به کمک VAR پنالتی تشخیص داده شد تا این کاپیتان حاج صفی باشد که ضربه پنالتی را خیلی مطمئن به گل تبدیل کند.

۳-۰ (دقیقه ۸۹- ایران) - پاس خوب صیادمنش، قلی زاده را در سمت چپ زمین و پشت مدافعان سوریه راه انداخت تا او پس از ورود به محوطه و پشت سر گذاشتن چند مدافع سوری، یک گل انفرادی خیلی زیبا به ثمر برساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۸- ارسال سوری‌ها از سمت چپ در محوطه جریمه ایران با ضربه سر سومه همراه شد اما عابدزاده توپ را به خوبی مهار کرد.

دقیقه ۱۶- نفوذ المواس به درون محوطه جریمه ایران و ضربه زاویه بسته او که با مهار خوب عابدزاده همراه شد.

دقیقه ۱۸- ارسال امیری از سمت چپ با دفع مدافع سوریه همراه شد اما توپ برگشتی در موقعیتی خوب به نورالهی رسید اما شوت چکشی او با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲- قلی زاده در سمت چپ محوطه جریمه سوریه با دریبل یک مدافع از زاویه بسته دروازه سوریه را نشانه گرفت اما ضربه او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴- امید نورافکن در پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شوتزنی شد و با شوتی در چارچوب دروازه سوریه را تهدید کرد اما این دروازه بان سوریه بود که با جاگیری خوب توپ را مهار کرد.

دقیقه ۴۳- روی ناهماهنگی مدافعان ایران، المواس از پشت محوطه جریمه ضربه خطرناکی زد که توپ پس از برخورد به تیر افقی، روی خط دروازه فرود آمد و در نهایت توپ دفع شد.

دقیقه ۳+۴۵- با پاس حاج صفی، موقعیت شوتزنی خوبی برای نورالهی مهیا شد اما ضربه خطرناک او از پشت محوطه جریمه با اختلافی ناچیز از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۷- روی یک پاس پشت مدافعان، توپ در سمت راست محوطه جریمه به قلی زاده رسید اما پاس عرضی او با دخالت مدافع سوریه دور شد.

دقیقه ۶۳- پس از توپ گیری امیری در سمت چپ و فرار او به درون محوطه جریمه سوریه، پاس او در موقعیتی عالی مقابل دروازه سوریه به آزمون رسید اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰- در یک ضد حمله توپ درون محوطه جریمه سوریه به نورالهی رسید و ضربه فنی او با برخورد به نوک دستان دروازه بان سوریه، با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳- شوت سرکش نورالهی از پشت محوطه جریمه با واکنش دروازه بان سوریه و به لطف برخورد توپ به نوک انگشتان او، راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۸- تعلل محرمی منجر به فرار الریحانیه از سمت چپ و کات بک خطرناک او شد اما ضربه مهاجم سوریه با برخورد به شجاع، راهی کرنر شد.

اتفاق ویژه:

سردار آزمون با گلزنی در این دیدار، از لحاظ تعداد گل ملی، علی کریمی را پشت سر گذاشت و مشترکاً با جواد نکونام، چهارمین گلزن برتر تاریخ تیم ملی شد.

بهترین بازیکن:

وحید امیری مانند بازی برابر لبنان روی دو گل ایران تأثیرگذار بود و با نمایش دلچسب خود، بهترین بازیکن این دیدار بود. در کنار او نورالهی و حاج صفی نیز عملکرد درخشانی داشتند.

کد خبر 535862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.