آزمایش چکاپ کامل بدن برای اطمینان از سلامتی در سال ۱۴۰۰

پس برای آگاهی از سلامت بدن و پیشگیری از بیماری‌ها معاینه یا چکاپ کامل بدن برای هر فردی به خصوص افراد مسن امری ضروری است.

با توجه به زندگی پر تنش امروزی ما و استرس‌های فراوان که و همچنین با توجه آلودگی‌های فراوان در محیط اطرافمان به خصوص آلودگی هوا و همچنین تغذیه ناسالم، ابتلاء به بیماری‌های مختلف دور از ذهن نیست و هر کدام از این عوامل و عوامل بسیاری دیگری که ذکر نشده اند، می‌توانند عاملی برای ابتلاء به بیماری‌هایی چون، بیماری‌های قلبی، آسم، دیابت، سردرد، افسردگی … و غیره باشند.

پس برای آگاهی از سلامت بدن و پیشگیری از بیماری‌ها معاینه یا چکاپ کامل بدن برای هر فردی به خصوص افراد مسن امری ضروری است.

آزمایش‌های چکاپ کامل بدن

آزمایش چکاپ شامل آزمایشاتی مختلفی است که هر فرد باید به صورت دوره‌ای و منظم، چند بار در سال یا حداقل به صورت سالانه انجام دهد. از فواید انجام چکاپ کامل بدن می‌توان به تشخیص به موقع و سریع بیماری‌ها، آگاهی از میزان حدودی مواد معدنی، ویتامین‌ها و غیره و پیشگیری در صورت احتمال بیماری در آینده می‌باشد.

چکاپ کامل بدن، یک پکیج کامل برای بررسی جامع سلامتی کل بدن از جمله قلب، کلیه، کبد، ریه، می‌باشد. چکاپ کامل می‌تواند روشن کننده آلارم و هشدار وجود ناهنجاری در بدن است و در صورت انجام این آزمایش، این هشدار می‌تواند فرد را از وجود ناهنجاری‌های درون بدنش آگاه سازد و سریع‌تر و راحت تر با بیماری مقابله نماید. این بیماری‌ها می‌توانند بیماری‌های خطرناکی همچون بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی، سرطان، دیابت، فشار خون، بیماری‌های گوارشی و غیره باشند.

نکته حائز اهمیت در مورد آزمایش چکاپ کامل بدن این است فرد نتایج چکاپ قبلی خود را نگهداری نماید زیرا در بسیاری از موارد مقایسه نتایج آزمایش‌های جدید با نتایج آزمایش‌های قبلی کمک شایانی به تشخیص بیماری‌ها توسط پزشکان می‌کند؛ لذا نگهداری و همراه داشتن نتایج آزمایش‌های قبلی هنگام مراجعه به پزشک یک امر ضروری است. همچنین نتایج آزمایش‌های شما می‌تواند جهت اهدای خون و آزمایش‌های دوره‌ای بعدی نیاز باشد.

برای انجام برخی از تست‌های چکاپ کامل مانند آزمایش خون نیاز است که فرد ۸ تا ۱۰ ساعت ناشتا باشد، اما توجه داشته باشید که خوردن آب قبل از آزمایش منعی ندارد و اشکالی در نتیجه آزمایش‌ها ایجاد نمی‌کند. اما مصرف برخی داروها می‌تواند در نتایج آزمایش‌ها تداخل ایجاد کند؛ بنابراین اگر فردی داروی خاصی را مصرف می‌کند زمان مراجعه به آزمایشگاه حتماً باید این نکته را به مسئولان آزمایشگاهی اطلاع دهد.

تست بارداری و بیبی چک

به طور کلی برای اطمینان از بارداری فرد دو نوع تست وجود دارد. تست ادرار یا همان بیبی چک که قابل تهیه از داروخانه‌ها است و تست خون که با مراجعه به آزمایشگاه و بیمارستان می‌توان آن را انجام داد. نتایج به دست آمده از هر دو تست بر اساس مقدار گنادوتروپین جفتی انسانی یا همان hCG که یکی از هورمون‌های بارداری است، می‌باشد.

استفاده از این بیبی چک کار ساده ای است و تنها کافی است که دستورالعمل مربوط به آن را مطالعه نمائید. به صورت کلی نیاز است که نوار و محل مشخص شده دستگاه در حدود ۵ دقیقه در ادرار قرار گیرد. دستگاه صفحه‌ای دارد که نتیجه تست را نمایش می‌دهد. این صفحه زیر دو حرف لاتین C و T می‌باشد. اگر تنها یک خط روی تست نمایان شود نشان دهنده عدم بارداری فرد است و اگر دو خط بر روی دستگاه ظاهر شود، نشان دهنده بارداری است. فرد همچنین می‌تواند برای اطمینان خاطر، به همراه تست بیبی چک، تست خون بارداری بدهد.

آزمایش چکاپ کامل بدن برای اطمینان از سلامتی در سال ۱۴۰۰

یکی از شناخته شده ترین علائم بارداری تأخیر در قاعدگی در بانوان است. فرد می‌تواند یک روز پس از عقب افتادن عادت ماهیانه این تست را انجام دهد. اما بهتر است این آزمایش ظرف یک هفته یا ده روز بعد از به تعویق افتادن عادت ماهیانه انجام شود تا نتیجه قابل اطمینان تری ارائه دهد. توصیه می‌شود که این تست بیبی چک صبح انجام شود.

https://doctoreto.com/blog/pregnancy-test/

آزمایش تیروئید

غده تیروئید در پایین گردن قسمت جلویی قرار دارد. این غده بر روی مواردی از جمله متابولیسم بدن، رشد و وزن فرد تأثیر می‌گذارد. این غده همچنین بر عملکرد اندام‌های مهم بدن از جمله قلب، مغز، کبد و.... تأثیر می‌گذارد، در نتیجه عملکرد سالم این غده بسیار مهم می‌باشد. آزمایش تیروئید، یکی از بخش‌های آزمایش چکاپ کامل است.

این آزمایش برای جلوگیری از ابتلای به بیماری‌های مربوط به تیروئید الزامی است. آزمایش تیروئید جهت بررسی اختلالات غده تیروئید شامل هیپوتیروئیدی، هیپرتیروئیدی، گواتر، ندول تیروئیدی و … استفاده می‌شود. این آزمایش میزان هورمون تحریک‌کننده‌ی تیروئید و هورمون‌های تیروئیدی در خون را اندازه‌گیری می‌کند

اما اگر هر کدام از این فاکتورها از میزان استاندارد و مشخص بالاتر یا پایین باشند نشان دهنده اختلال در عملکرد غده تیروئید هستند. اگر میزان آن‌ها بالاتر از حد مشخص باشند فرد مبتلا به کم کاری تیروئید است و اگر میزان آن‌ها پایین‌تر از حد مشخص باشند نشان دهنده این است که فرد مبتلا به پرکاری تیروئید است.

هزینه چکاپ کامل بدن

یکی از مهم‌ترین مسائل برای افرادی که به آزمایشگاه‌ها مراجعه می‌نمایند و قصد انجام چکاپ کامل بدن را دارند، هزینه این آزمایش می‌باشد. هزینه این آزمایش اگر توسط بیمه شما پوشش داده شود، ۷۰ درصد مبلغ را بیمار و ۳۰ درصد را بیمه پرداخت می‌کند.

جدا از جنبه مالی، در صورتی که پس از انجام چکاپ کامل متوجه شوید که به بیماری خاصی مبتلا نیستید و از سلامت جسمی خود اطمینان حاصل نمائید، با خیال آسوده‌تری و بدور از استرس و نگرانی احتمال مبتلا بودن به بیماری به زندگی روزمره خود ادامه می‌دهید.

قطعاً هزینه انجام آزمایش چکاپ کامل تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند شهری که قصد انجام آزمایش در آن را دارید، آزمایشگاه مورد نظر و حتی سن و جنسیت فرد است و می‌تواند با توجه به این عوامل قیمت‌های مختلفی را برای این آزمایش در نظر گرفت اما به صورت کلی می‌توان گفت که در حال حاضر هزینه چکاپ کامل بدن از حدود ۴۰۰ هزار تومان تا حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان می باش

برای انجام آزمایش چکاپ کامل بدن چگونه باید اقدام کنیم؟

برای چکاپ کامل بدن می‌توانید به سامانه https://doctoreto.com/ از پزشکان متخصص و فوق تخصص، در زمینه‌های مختلف پزشکی و استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات پزشکی، به ارائه خدمات پیشرفته بالینی، چکاپ کامل بدن مردان و چکاپ کامل بدن زنان مراجعه کنید.

بیماران با رزرو کلینیک‌های وابسته به این مجموعه می‌توانند با معاینه دوره‌ای تمام سیستم‌های بدن، از میزان سلامت جسمانی خود، آگاهی کامل کسب نمایند. انجام این آزمایش، باعث می‌شود در صورت وجود اختلال احتمالی، به پیشگیری سریع آن اقدام ورزیده، از بروز عواقب آتی بیماری جلوگیری به عمل آید.

برای ارتباط با ما می‌توانید از کانال‌های ارتباطی زیر استفاده کنید:

آدرس:

دفتر شیراز:

دفتر ۱: پارک علم و فناوری فارس، ساختمان آپادانا

دفتر ۲: بلوار امیرکبیر، ساختمان یونیک، واحد ۵۰۱

دفتر تهران:

خیابان وزرا، خیابان هفتم، پلاک ۷، طبقه چهارم

شماره تماس:

۰۲۱-۹۱۰۰۶۰۳۰

۰۷۱-۹۱۰۰۶۰۳۰

ایمیل: support@doctoreto.com

تاریخ: ۱۴۰۰/۰۸/۱۰

کد خبر 535860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.