نیاز جامعه امروز، شناخت واقعیات زندگی اهل بیت (ع) است

شهردار قم گفت: با عقلانیت حاکم بر گفتار و رفتار این بزرگ بانو، حقانیت و بصیرت موج می‌زند و نیاز جامعه‌ی امروز ما و نسل جوان، شناخت و بازفهمی واقعیات زندگی اهل بیت علیهم السلام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی سقاییان نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"در دهم ربیع‌الثانی قم معراجی برای عروج روح ملکوتی حضرت فاطمه معصومه علیها السلام گردید. کریمه‌ی اهل بیت هدیه‌ای الهی و برکتی سرشار از رحمت است و وجود پر خیرشان چه در زمان حیات و چه با آسمانی شدن‌شان منشأ برکات عظیمی در تحولات فرهنگ و تمدن گردید.

تبارشناسی این پرورش یافته مکتب کرامت مدال افتخاری بر تارک تاریخ است و این وجود ذی‌وجود تعلق به مسلمانان و حتی شیعیان ندارد و در زیارت نامه ایشان به تمامی انبیا از آدم تا خاتم سلام و عرض ارادت می‌شود.

فطرت از ولایت، هجرت را برای مجاورت رقم زد، اما در ادامه مسیر شرایط به‌گونه‌ای پیش آمد که قم توفیق میزبانی این میهمان سرافراز را پیدا کرد و بیت النور، کوه طوری برای مناجات شد و نواهای ملکوتی این معتکف کوی دوست، بیمه‌ی عمری برای هدایت نسل‌ها گردید و با آمد و شد مراجع، علما و بزرگان محافل علمی رونق گرفت و از نورانیت وجود مطهر این آینه امامت، هدایت مسیر روشن یافت و علم و دانش بر سکوی اجتهاد جای گرفت.

این بانوی مجلله همانند حضرت زینب سلام الله علیها پیام مظلومیت و غربت برادر گرامی‌شان را به مردم مؤمن و مسلمان رسانید و چشمان پرفروغ خواهر قبل از روشن شدن به جمال نورانی برادر، غروب نمود و ابر غم و اندوه بر دل‌های شیعیان سایه انداخت.

با آسمانی شدن بزرگانی همچون این امامزاده واجب التکریم می‌توان با زیارت، توسل جست و تطهیر نفس، کسب فیض و جلب توفیق را استدعا نمود و وساطت را به نظاره نشست و به استناد "اَشْهَدُ اَنَّکَ تَشْهَدُ مَقامیَ اَشْهَدُ اَنَّکَ تَسْمَعُ کَلامِی َاَشْهَدُ اَنَّکَ تَرُّدُ سَلامی" می‌توان بخوبی به این تعامل و ارتباط شهادت داد.

با عقلانیت حاکم بر گفتار و رفتار این بزرگ بانو، حقانیت و بصیرت موج می‌زند و نیاز جامعه‌ی امروز ما و نسل جوان، شناخت و بازفهمی واقعیات زندگی اهل بیت علیهم السلام است و دانش باید به بینش تبدیل شود تا به مقام حکمت نائل گردد اما در ساحل دریای معرفت مضجع شریفشان، دجله‌ی نعمت و فرات حکمت جاریست و تشنه کامان به خوشه چینی از این برکات نائل می‌گردند.

اینجانب سالروز رحلت شهادت گونه این بانوی افتخار آفرین را به ثامن الحجج مولانا علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیۀ و الثناء, امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، مراجع بزرگوار تقلید، علما، حوزه‌های علمیه، زائران و مجاوران تسلیت گفته و از خداوند سبحان خوشه چینی از خرمن با برکت این سلاله‌ی پاک را که معراجی برای رسیدن به حقیقت نور علم توحیدی است مسالت دارم. "

کد خبر 535771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.