پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا با واکسن کرونا

فوق تخصص ریه گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، ایمنی که بر اثر واکسن کرونا ویروس در بدن ایجاد می‌شود، می‌تواند در برابر انواعی از کرونا ویروس‌ها که عامل نوعی از سرماخوردگی‌ها است، ایمنی ایجاد کند.

زهره نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص درمان بیماری کووید -۱۹، سرماخوردگی و آنفلوانزا، اظهار کرد: برای درمان آنفلوانزا داروی اسلتامیویر وجود دارد که می‌توان از آن به ویژه در دو روز ابتدایی ابتلاء به بیماری استفاده کرد و بسیار مؤثر خواهد بود و در سرماخوردگی و کووید -۱۹ درمان‌ها بیشتر حمایتی است و جهت بهبود کیفیت زندگی بیماران انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: سطح اکسیژن بیماران مبتلا به کووید -۱۹ باید ارزیابی شود، چرا که اگر میزان اکسیژن بیمار زیر ۹۴ درصد باشد، احتمال درگیری ریوی و نیاز به درمان‌های بیشتر با داروهای رمدیسیویر و کورتیکواستروئید نیز ممکن است وجود داشته باشد، همچنین احتمال دارد تنگی نفس در بیماران کووید -۱۹ و آنفلوانزا بروز کند، اما در بیماری سرماخوردگی تنگی نفس نداریم.

لزوم تزریق واکسن آنفلوانزا در فصل سرما

فوق تخصص ریه با بیان اینکه افراد نباید خیلی سریع برای تشخیص کرونا سی تی اسکن انجام دهند، چرا که این اقدام می‌تواند زمینه‌ساز سرطان‌ها در آینده شود، تاکید کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، ایمنی که بر اثر واکسن کرونا ویروس در بدن ایجاد می‌شود، می‌تواند در برابر انواعی از کرونا ویروس‌ها که عامل نوعی از سرماخوردگی‌ها است، ایمنی ایجاد کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا واکسن کرونا ویروس می‌تواند در برابر ابتلاء به آنفلوانزا ایمنی ایجاد کند، خاطرنشان کرد: برای مصون شدن در برابر آنفلوانزا باید واکسن آنفلوانزا تزریق شود و واکسن کرونا ویروس در برابر آنفلوانزا ایمنی ایجاد نخواهد کرد. همچنین با تزریق واکسن آنفلوانزا احتمال ابتلاء به این بیماری که علائم آن با بیماری کووید -۱۹ بسیار شبیه است، کاهش می‌یابد و و تشخیص برای پزشکان در این زمینه آسان‌تر خواهد شد.

نادری با تاکید بر تزریق واکسن آنفلوانزا در فصل سرما، افزود: افرادی که بیماری‌های مزمن ریوی مانند آسم دارند، بیماران قلبی، کلیوی، کبدی و دیابتی، بیماران نقص ایمنی، کودکان زیر پنج سال و بالای شش ماه، زنان باردار، افرادی که در سنین شش ماه تا ۱۸ سال آسپیرین دریافت می‌کنند، مراقبان بهداشتی، ساکنان سرای سالمندان و افراد چاق باید واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند تا احتمال ابتلاء به این بیماری کاهش یابد.

کد خبر 535745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.